Šéf týmu Renault, Eric Boullier přiznal, že jeho tým už Mercedes nejspíš nedožene. A jak se vyjádřil Robert Kubica k Velké ceně Koreji?
Mercedes skončil s vývojem letošního vozu brzy, těsně před skvělým výkonem Roberta Kubicy ve Spa. Po Velké ceně Belgie to opravdu vypadalo, že se německý tým propadne na páté místo. To by se ale Renaultu musely více vydařit závody v Monze a Singapuru, navíc ani jeden z jezdců nedokončil závod v Japonsku.
Před Korejským závodem ztrácí Renault na Mercedes 43 bodů, to je ztráta, která se dá ještě dotáhnout, s tím už ale Boullier moc nepočítá. "Taková je prostě Formule 1," řekl šéf Renaultu ITV. "Respektujeme Mercedes jako silného soupeře, koneckonců pořád je to úřadující nejlepší tým šampionátu. I tak ale máme ve srovnání s loňskem dobrou sezonu."
Renault se dokázal vyrovnat s aférou "Crashgate" i s poklesem formy a letos překvapuje. "Jsme tým, který se oproti minulé sezoně nejvíce zlepšil. To už je úspěch sám o sobě. Máme v Enstone vynikající lidi, to je veliký příslib do budoucna," pochvaluje si Boullier své podřízené.
Robert Kubica se nechtěl vyjadřovat k tomu, jak bude Renaultu nová trať v Koreji sedět. "Momentálně jsem však s formou týmu spokojen," řekl pro stejný server polský pilot. "Ta trať vypadá celkem zajímavě. Je tu všechno, dlouhé zatáčky, rychlé i pomalé sekce a poslední sektor bude pro všechny velká výzva."
Dále ještě řekl, že bude hlavně záležet na kvalitě asfaltu: "Pokud bude povrch dobrý, budeme moci zatáčky projíždět snáz, pokud ne, mohli bychom mít s jejich projížděním problémy. Ostatně, o důležitosti kvality povrchu trati jsme se již letos několikrát přesvědčili. Zkrátka, těžko předvídat, jak bude příští závod vypadat."
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.