Šéf McLarenu Martin Whitmarsh varoval soupeře, by neodepisovali Jensona Buttona a Lewise Hamiltona z bitvy o titul kvůli bodové ztrátě na lídra.
Hamilton na vedoucího Marka Webbera ztrácí 28 bodů, Button o tři více. Tyto rozdíly znamenají, že jezdci McLarenu musí následující závody vyhrát, aby mohli bojovat o titul až do konce.
"Zbývají tři závody, pro piloty je na stole 75 bodů, proto by nebylo moudré odepisovat Jensona, Lewise či McLaren," tvrdí Whitmarsh.
"Oba piloti již dříve vyhráli šampionáty, znají obtíže, jímž mohou čelit v těchto jedinečných situacích, a oba se nauačili podávat své nejlepší výkony pod vysokým tlakem. Budou na tuto bitvu připraveni.
Jedná se o bitvu, v níž zvítězí konzistence. Zatímco pokračujeme v naší agresivní vývojové strategii a přivezeme pro závod další nové díly, tak si zároveň uvědomujeme, že potřebujeme získat spoustu bodů v každém závodě. Nicméně jsme plně odhodláni vítězit a nevzdáme se bez boje," dodává šéf McLarenu.
Button šel po Hamiltonových problémech s převodovkou v Suzuce před něj
Hamiltonův výsledek v Suzuce ovlivnila závada na převodovce, ale i kdyby se jí nepodařilo odstranit a tým by mu musel namontovat novou, nemusí se obávat další penalizace: "Po jeho problémech s převodovkou v Suzuce, Lewisovi nebude hrozit druhý trest v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu tento víkend.
Pravidla týkající se převodovek jsou postavena tak, aby tým nebyl trestán dvakrát za stejný problém s převodovkou, takže Lewis jde do víkendu bez rizika další penalizace," vysvětluje Whitmarsh.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.