Šéf McLarenu Martin Whitmarsh varoval soupeře, by neodepisovali Jensona Buttona a Lewise Hamiltona z bitvy o titul kvůli bodové ztrátě na lídra.
Hamilton na vedoucího Marka Webbera ztrácí 28 bodů, Button o tři více. Tyto rozdíly znamenají, že jezdci McLarenu musí následující závody vyhrát, aby mohli bojovat o titul až do konce.
"Zbývají tři závody, pro piloty je na stole 75 bodů, proto by nebylo moudré odepisovat Jensona, Lewise či McLaren," tvrdí Whitmarsh.
"Oba piloti již dříve vyhráli šampionáty, znají obtíže, jímž mohou čelit v těchto jedinečných situacích, a oba se nauačili podávat své nejlepší výkony pod vysokým tlakem. Budou na tuto bitvu připraveni.
Jedná se o bitvu, v níž zvítězí konzistence. Zatímco pokračujeme v naší agresivní vývojové strategii a přivezeme pro závod další nové díly, tak si zároveň uvědomujeme, že potřebujeme získat spoustu bodů v každém závodě. Nicméně jsme plně odhodláni vítězit a nevzdáme se bez boje," dodává šéf McLarenu.
Button šel po Hamiltonových problémech s převodovkou v Suzuce před něj
Hamiltonův výsledek v Suzuce ovlivnila závada na převodovce, ale i kdyby se jí nepodařilo odstranit a tým by mu musel namontovat novou, nemusí se obávat další penalizace: "Po jeho problémech s převodovkou v Suzuce, Lewisovi nebude hrozit druhý trest v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu tento víkend.
Pravidla týkající se převodovek jsou postavena tak, aby tým nebyl trestán dvakrát za stejný problém s převodovkou, takže Lewis jde do víkendu bez rizika další penalizace," vysvětluje Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.