Renault nelituje, že prodal většinový podíl ve stejnojmenné stáji formule jedna, přestože se týmu letos daří. Podle slov provozního ředitel automobilky je francouzský výrobce v tomto sportu stále přítomen díky motorům.
Francouzský výrobce automobilů v zimě prodal svůj 75% podíl ve formulovém týmu společnosti Genii Capital podnikatele Gerarda Lopéze. Na tomto rozhodnutí se kromě ekonomické krize podepsala také singapurská aféra, která přinesla stáji Renault spoustu nelichotivé publicity. Po pádu na dno se však tým odrazil a v rukou nového většinového vlastníka letos dobře prospívá. Robert Kubica bojuje o pódiová umístění a podle medií teď o místo ve žlutém kokpitu usiluje dokonce Kimi Räikkönen.
Podle provozního ředitele Renaultu Patricka Pelaty však automobilka svého odchodu nelituje a už vůbec není pravda, že by uvažovala o odkoupení svých akcií zpátky. Naopak jsou podle něj spokojení, jak se situace vyvinula.
„Jestli cítíme při pohledu na kurz akcií Renaultu lítost? Ne. Důležité není, jestli tým vlastní Renault, ale že je dobře vedený. Renault zůstává přítomen a pokračujeme na vývoji motorů. Red Bull Racing, který má šanci vyhrát titul, je vybaven motory Renault. To ukazuje, že jsme stále silně zastoupení,“ řekl Patrick Palata rádiu RMC na Motor Show v Paříži.
Noví šéfové Boullier s Lopézem přinesli do Renaultu svěží přístup
Pelata nedávno navštívil Velkou cenu Itálie, aby se na vlastní oči podíval, jak Renault F1 pracuje. Prohlásil, že na úsilí Erica Boulliera a Gerarda Lopéze může jedině pět chválu.
„Před pár týdny jsem byl na Monze, kde jsem se sešel s celým týmem. Mohl jsem se přesvědčit, jak byl tým přebudován. Nyní má mnohem lepší organizaci a je mnohem modernější – a to je důvod, proč se vyvíjejí.Výsledky se nedostavily zázrakem, ale proto, že do týmu přišla nová krev a podnikla změny, které byly důležité,“ pochválil nového vlastníka Pelata.
Spekulace o tom, že se Renault chystá znovu skoupit svůj bývalý podíl v týmu formule jedna, se podle Pelaty nezakládají na pravdě. Automobilka je spokojená s rozsahem své působnosti ve vrcholové disciplíně motorsportu a nehodlá na tom nic měnit.
„Nemáme to v úmyslu. Stojí nás to méně (než dřív) a jsme s výsledky a růstem týmu spokojení. Jsme tu ale, abychom pomáhali, což zahrnuje vývoj dobrého motoru. V tuhle chvíli to jde velmi dobře. Znamená to, že můžeme být častěji na pódiu a čas od času na nejvyšším stupínku,“ uzavřel ředitel.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.