Vedení týmu Red Bull Racing vyvíjí již delší dobu tlak na dozorčí orgán nad královskou třídou motoristického sportu. Na FIA směřuje jeden dopis za druhým podporovaný zákulisním lobbingem.
Red Bull žádá narovnání výkonnosti pohonných agregátů, protože motoru Renault údajně na Mercedes chybí 30 koňských sil. A to je při zmrazení výkonnosti neférová výhoda soupeře. Je tomu ale skutečně tak?
"Je zajímavé tvrdit, že Renaultu chybí výkon – když ve Spa stáli na pódiu," říká technický šéf Williamsu Sam Michael, který pokračuje: "Podívejme se věci přímo do očí: Je to hovadina! Tomuto týmu jde jen o jedno: o získání výhody. Motor Renault byl v tomto roce často na pole position a nikdo nemůže tvrdit, že nemají dostatečně dobrý výkon. Red Bull tak činí jen v rámci lobby za výkonnostní pokrok. A v podstatě je to OK, patří to k automobilovému byznysu."
Williams využívá motory Cosworth, které dle analýz rovněž nepatří mezi absolutní špičku. Michael k tomu dodává: "Lidé, kteří mluví o slabém výkonu motoru Renault, zapomínají na to, že tento motor spotřebuje v závodech o deset kilogramů paliva méně. Zdá se, že toto už pro ně není relevantní, ale přitom i toto má velký vliv. Myslím si, že mezi motory na startu není větší rozdíl než jedna či dvě desetinky sekundy na kolo. Jde o spotřebu paliva, špičkový výkon, sílu při nízkých otáčkách, jízdní vlastnosti. Porovnává se mnoho věcí. Když se však soustředíte jen na jednu věc, která je vaší slabinou, tak chcete podvádět."
Australan přiznává, že také Cosworth má v porovnaní s ostatními výhody i nevýhody. "V Singapuru jsme na pole position ztratili osm desetin sekundy. I když máme slabší motor, aspoň pět desetin potřebujeme najít díky vylepšení šasi," přiznává Sam Michael. "Jsou věci, které může Cosworth vylepšit a vyladit a přesně na tom od začátku roku pracují. Poskytujeme jim feedback, díky kterému mohou svůj motor optimalizovat. Požádali nás o to, je to naše práce. A i to je jeden z důvodů, proč chtějí nadále spolupracovat s Williamsem."
Williams využíval do konce minulého roku motory Toyota, spolupráce se však po odchodu Japonců ukončila. "Cosworth dosáhl v průběhu roku velkého zlepšení - hlavně u kontrolních systémů a jízdních vlastností. Bylo toho hodně, je to kouzelné. Potěšilo mě, že naše auto podalo dobré výkony ve Spa i v Monze. Existuje však ještě hodně věcí, které můžeme zlepšit. Očekávám, že Cosworth udělá během zimy další velké pokroky," dodal Sam Michael.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.