Vedení týmu Red Bull Racing vyvíjí již delší dobu tlak na dozorčí orgán nad královskou třídou motoristického sportu. Na FIA směřuje jeden dopis za druhým podporovaný zákulisním lobbingem.
Red Bull žádá narovnání výkonnosti pohonných agregátů, protože motoru Renault údajně na Mercedes chybí 30 koňských sil. A to je při zmrazení výkonnosti neférová výhoda soupeře. Je tomu ale skutečně tak?
"Je zajímavé tvrdit, že Renaultu chybí výkon – když ve Spa stáli na pódiu," říká technický šéf Williamsu Sam Michael, který pokračuje: "Podívejme se věci přímo do očí: Je to hovadina! Tomuto týmu jde jen o jedno: o získání výhody. Motor Renault byl v tomto roce často na pole position a nikdo nemůže tvrdit, že nemají dostatečně dobrý výkon. Red Bull tak činí jen v rámci lobby za výkonnostní pokrok. A v podstatě je to OK, patří to k automobilovému byznysu."
Williams využívá motory Cosworth, které dle analýz rovněž nepatří mezi absolutní špičku. Michael k tomu dodává: "Lidé, kteří mluví o slabém výkonu motoru Renault, zapomínají na to, že tento motor spotřebuje v závodech o deset kilogramů paliva méně. Zdá se, že toto už pro ně není relevantní, ale přitom i toto má velký vliv. Myslím si, že mezi motory na startu není větší rozdíl než jedna či dvě desetinky sekundy na kolo. Jde o spotřebu paliva, špičkový výkon, sílu při nízkých otáčkách, jízdní vlastnosti. Porovnává se mnoho věcí. Když se však soustředíte jen na jednu věc, která je vaší slabinou, tak chcete podvádět."
Australan přiznává, že také Cosworth má v porovnaní s ostatními výhody i nevýhody. "V Singapuru jsme na pole position ztratili osm desetin sekundy. I když máme slabší motor, aspoň pět desetin potřebujeme najít díky vylepšení šasi," přiznává Sam Michael. "Jsou věci, které může Cosworth vylepšit a vyladit a přesně na tom od začátku roku pracují. Poskytujeme jim feedback, díky kterému mohou svůj motor optimalizovat. Požádali nás o to, je to naše práce. A i to je jeden z důvodů, proč chtějí nadále spolupracovat s Williamsem."
Williams využíval do konce minulého roku motory Toyota, spolupráce se však po odchodu Japonců ukončila. "Cosworth dosáhl v průběhu roku velkého zlepšení - hlavně u kontrolních systémů a jízdních vlastností. Bylo toho hodně, je to kouzelné. Potěšilo mě, že naše auto podalo dobré výkony ve Spa i v Monze. Existuje však ještě hodně věcí, které můžeme zlepšit. Očekávám, že Cosworth udělá během zimy další velké pokroky," dodal Sam Michael.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.