Představitelům týmů formule jedna se nelíbí nejistota provázející nadcházející Velkou cenu Koreje. Poté, co Bernie Ecclestone v neděli přiznal starosti o včasné dokončení okruhu, vyslovili své zneklidnění i šéfové některých týmů.
Ecclestone v neděli v Singapuru poprvé připustil, že konání první Velké ceny Koreje zůstává otazníkem (informace o tom jsme přinesli zde). Nejistota ohledně počtu velkých cen do konce letošní sezóny se pochopitelně nelíbí především týmům bojujícím o zisk titulu. Martin Whitmarsh z McLarenu potvrdil, že Velká cena Koreje je pro tým z Wokingu důležitá. Lewis Hamilton i Jenson Button mají šanci na zisk titulu, McLaren je navíc stále ve hře o pohár konstruktérů.
„Chtěli bychom tam získat spoustu bodů, chceme víc závodů. Podle mě je jasné, ze všeho, co slyšíme, že existuje spousta obav, ale musíme uznat, že Berne a Korejci na tom pracují. Teď se ale musíme soustředit na Suzuku a maximalizování bodového zisku,“ řekl Whitmarsh.
"Bernie a Korejci na tom pracují," věří Whitmarsh
Nejistotu potvrdil také Eric Boullier z Renaultu. Obavy provázející Velkou cenu Koreje se mu nelíbí.„Je to hrozba, protože bychom utratili peníze za nic. Není lehké předem zjistit, jestli bude hotová nebo ne. A to není dobré,“ vyjádřil šéf francouzského týmu.
Christian Horner z Red Bullu naproti tomu nepochybuje, že se závod v Koreji uskuteční podle plánu. Rakouská stáj je přitom jediná, které by se snížení počtu závodů ze čtyř na tři hodilo. Její protivníci by tak měli o mnoho menší šanci dohnat náskok Red Bullu v poháru konstruktérů či sesadit Marka Webbera z vedoucí pozice bodování jezdců.
„Podle mě v Koreji rozhodně budeme. Mluvil jsem s nějakými zástupci a jsou si dost jistí. Byli jsme tam před pár týdny (na předváděčce Red Bullu) a drželi se plánu, takže tomu dost věříme. V tuhle chvíli jsou ještě všechny lety zabookované,“ řekl Horner.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.