Představitelům týmů formule jedna se nelíbí nejistota provázející nadcházející Velkou cenu Koreje. Poté, co Bernie Ecclestone v neděli přiznal starosti o včasné dokončení okruhu, vyslovili své zneklidnění i šéfové některých týmů.
Ecclestone v neděli v Singapuru poprvé připustil, že konání první Velké ceny Koreje zůstává otazníkem (informace o tom jsme přinesli zde). Nejistota ohledně počtu velkých cen do konce letošní sezóny se pochopitelně nelíbí především týmům bojujícím o zisk titulu. Martin Whitmarsh z McLarenu potvrdil, že Velká cena Koreje je pro tým z Wokingu důležitá. Lewis Hamilton i Jenson Button mají šanci na zisk titulu, McLaren je navíc stále ve hře o pohár konstruktérů.
„Chtěli bychom tam získat spoustu bodů, chceme víc závodů. Podle mě je jasné, ze všeho, co slyšíme, že existuje spousta obav, ale musíme uznat, že Berne a Korejci na tom pracují. Teď se ale musíme soustředit na Suzuku a maximalizování bodového zisku,“ řekl Whitmarsh.
"Bernie a Korejci na tom pracují," věří Whitmarsh
Nejistotu potvrdil také Eric Boullier z Renaultu. Obavy provázející Velkou cenu Koreje se mu nelíbí.„Je to hrozba, protože bychom utratili peníze za nic. Není lehké předem zjistit, jestli bude hotová nebo ne. A to není dobré,“ vyjádřil šéf francouzského týmu.
Christian Horner z Red Bullu naproti tomu nepochybuje, že se závod v Koreji uskuteční podle plánu. Rakouská stáj je přitom jediná, které by se snížení počtu závodů ze čtyř na tři hodilo. Její protivníci by tak měli o mnoho menší šanci dohnat náskok Red Bullu v poháru konstruktérů či sesadit Marka Webbera z vedoucí pozice bodování jezdců.
„Podle mě v Koreji rozhodně budeme. Mluvil jsem s nějakými zástupci a jsou si dost jistí. Byli jsme tam před pár týdny (na předváděčce Red Bullu) a drželi se plánu, takže tomu dost věříme. V tuhle chvíli jsou ještě všechny lety zabookované,“ řekl Horner.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.