SINGAPUR - 3. TRÉNINK; Nejrychlejším mužem třetího měřeného tréninku se stal opět Sebastian Vettel. S náskokem více než 0,6 vteřiny si poradil s Fernandem Alonsem, Lewisovi Hamiltonovi udělil lekci v hodnotě již téměř 1 sekundy.
Protože během oběda v Singapuru opět pršelo, dráha byla mokrá, ale do začátku třetího tréninku stihla oschnout, piloti přesto začínali na přechodných pneumatikách. Na kvalifikaci však meteorologové věstí příchod velké bouřky, čeká nás ještě zajímavý podvečer.
V paddocku jinak přes noc panovala pohodová atmosféra. Piloti v "bermudách" ukazovali své tetování - s novinkou na lýtku se pochlubil novinářům Liuzzi; šéf Red Bullu Christian Horner zašel na kafíčko a rozhovor mezi čtyřma očima s Martinem Whitmarshem do motorhomu McLarenu, Ross Brawn ignorujíce vedro si vesele popíjel horký čaj z velkého hrnku; mechanici Red Bullu hovořili o tom, kde že je větší vedro - zde v Singapuru či v Abú Zabí? První jmenované místo většinou vítězilo.
Marku Webberovi přes noc mechanici vyměnili motor, v sobotu použije sedmý nový motor, proto ho žádná penalizace nečeká. Red Bull zde včera vypadal velmi dobře, ve druhém tréninku nejbližšímu soupeři - McLarenu Jensona Buttona - "nařezal" více než jednu vteřinu. Lewis Hamilton poté změnil názor, když prohlásil, že rakouský tým jen těžko porazí. Přitom ještě ve čtvrtek hlásal, že zde bude k poražení.
Rubens Barrichello si po včerejšku pochvaloval novou zadní část podlahy, dobře byl po včerejšku naladěný i Michael Schumacher, jemuž se zde docela dařilo. Fernando Alonso přišel o posledních 20 minut druhého tréninku - po vyjetí z dráhy, zacouvání zpět a snaze zařadit opět první rychlostní stupeň selhal experimentální díl na jeho převodovce a zhasl mu motor.
Jako první se ve 13 hod našeho času na dráze objevil Vitalij Petrov, brzy ho následoval týmový kolega a Lotusy s Virginy.
Jenson Button po instalačním kole ve třetím tréninku
McLaren se opět věnoval porovnávání předních křídel, což je mírně znepokojující vzhledem k tomu, že se jedná o třetí trénink a do kvalifikace zbývají necelé 3 hodiny. Po skončení byl však Lewis velmi spokojený s předním křídlem, které k jeho radosti funguje. Mírně nespokojený byl Jenson Button, na jehož zavěšení začali mechanici pracovat hned po skončení.
Ferrari se rozhodlo nepoužít o víkendu F-kanál, byť Alonso včera s ním byl spokojený.
Hamilton si včera stěžoval také na zatáčku č. 10 a velké obrubníky. Charlie Whiting místo prozkoumal a řekl, že na něm nevidí nic špatného a že existuje nejméně 10 jiných okruhů se stejným typem šikany. Pilotům ale řekl, ať si nestěžují po skončení tréninku u něj, ale až po sezóny s tím, že se na to FIA podívá.
Po instalačních okruzích se toho moc nedělo, většina čekala na to, až trať ještě více oschne, aby mohla jezdit na hladkých pneumatikách. Obrubníky byly stále velmi mokré a zrádné.
Jako první zajel měřené kolo až po 20 min Lucas di Grassi na hladkých pneumatikách - 2:00,831, v dalším kole pak 1:56,339 min. Po něm se do toho pustil i Alguersuari - 1:54,047 a 1:52,703; Petrov - 1:55,649 min; Heidfeld - 1:54,502min. Postupně se k nim přidávali i piloti z top týmů - Robert Kubica (1:52,248 a 1:50,958 min) či piloti Ferrari a McLarenu.
V polovině bylo pořadí následující:1. Kubica 1:50,4282. Schumacher + 0,555 3. Buemi + 0,6594. Massa + 0,9175. Hülkenberg + 1,2496. Alguersuari + 1,8017. Heidfeld + 1,8468. Liuzzi + 1,972
Až po uplynutí 30 minut dokončili svá první opatrná měřená kola Hamilton (průběžně 10.) a Alonso (6.). Oba byli hodně širocí v zatáčce č. 5. Postupně se ale zlepšovali a Brit šel brzy do čela - 1:49,651, Vettel jel mezitím 1:51,128 min (9.).
Sennovy trampoty
Piloti s tratí bojovali: Senna dostal smyk v problematické šikaně a skončil v opačném směru. Na chvíli vyvěsil žluté vlajky, dokázal se však otočit a pokračovat. Únikovou cestu musel zvolit Mark Webber, ale také se bez poškození vrátil.
Dráha se však zlepšovala a časy začaly klesat: Hülkenberg - 1:49,304; Hamilton 1:49,000; Webber - 1:49,315; Alonso - 1:49,609 a Vettel - 1:49,897 min.
Nejrychlejší čas zajel vloni s Renaultem R29 Fernando Alonso - 1:48,240 min. K této metě se piloti postupně blížili - 15 min před koncem zvládl kolo Vettel za 1:48,350 a na čele měl více než půlvteřinový náskok před Alonsem (+ 0,559), Hamiltonem (+ 0650) a Webberem (+ 0,862 sec).
Ke konci piloti obouvali měkčí směsi a na trati se objevilo všechno, co měla 4 kola. Z nejrychlejšího času se nakonec radoval Sebastian Vettel, za tím skončil Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
U nováčků se projevovali vylepšení u Virginu, když bylo Glock o 0,8 sec rychlejší než Lotusy. O čem přemýšlet má i Bruno Senna, jenž od Christiana Kliena dostal naděleno přes půl vteřiny.
Počty ujetých kol
Nejvyšší dosažené rychlosti na cílové rovince: 1. Kubica - 295 km/hod, 2. Liuzzi - 293, 3. Senna - 292, 4. Sutil - 2291, 5. Hamilton - 291, 6. Hülkenberg - 291.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.