Velká cena Singapuru by letos mohla být dějištěm ošklivé havárie. Myslí si to Lewis Hamilton, podle kterého jsem změny provedené na městském okruhu Marina Bay velmi nepodařené. Úpravu šikany Singapore Sling označil dokonce za absurdní.
Singapurský okruh prošel před letošním závodem několika úpravami. Obecně měly vést k větší bezpečnosti. Změnu prodělala kromě hrbolatého povrchu také šikana číslo deset zvaná Singapore Sling. Pořadatelé Velké ceny Singapuru přepracovali obrubníky v šikaně, aby tím zpomalili její průjezd.
Lewis Hamilton se domnívá, že jejich krok měl za následek přesně opačný výsledek – zatáčka je nyní mnohem nebezpečnější. „Podle mě trať jedině zhoršili. Ta šikana je možná nejhorší, jakou jsem kdy ve formuli jedna projížděl. Chci říct, že je prostě absurdní. Loni byla hodně úzká, ale letos je mnohem nebezpečnější,“ kritizoval Hamilton.
Mapka okruhu: Formula1.com
Podle Brita už páteční tréninky ukázaly, jak nepovedená úprava šikany je. Obává se, že by v závodě mohla přinést velkou nehodu.
„Jedno auto už z ní vyletělo,“ narážel Hamilton na Adriana Sutila, který po nájezdu na obrubník ve druhém tréninku doslova vzlétl.
„Do té zatáčky jedete rychlostí 250 km/h a musíte brzdit. Jestli se něco nepovede nebo někdo špatně zabrzdí a trefí ty obrubníky, uvidíme ošklivou nehodu,“ varoval Hamilton.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.