Na vítězství Michaela Schumachera je vypsán kurz 150:1, jeho stájovému kolegovi Rosbergovi se věří daleko více (75:1). Favoritem je ovšem Sebastian Vettel.
I přesto, že již v pěti závodech nezvítězil, dělá až příliš chyb a navíc v Singapuru nikdy nevystoupal ani na stupně vítězů, je považován za favorita celého závodního víkendu. Sebastian Vettel má nejlepší kurz jak na zisk pole position (2,75:1), tak na vítězství (3:1), ale dokonce i na zajetí nejrychlejšího kola v závodě (3,5:1).
Kvalifikace:Jak jsme již zmínili, tak je největším favoritem německý pilot Red Bullu, Sebastian Vettel, s kurzem 2,75:1. Je celkem logické, Vettel získal v letošní sezoně pole v polovině odjetých závodů, poslední v Maďarsku. Sázkoví bookmakeři si dále logicky cení dalšího pilota z Red Bullu, Marka Webbera (4:1), následují Alonso (5), Hamilton (7), Button (15), Massa a Kubica (oba 25). Ostatní piloti mají již značný odstup: Rosberg (75), Schumacher (150), Petrov (150), Sutil (150), Barrichello (200) a ostatní (250).
Závod:Kdo věří na zázraky a chtěl by si přitom vydělat nějaké to euro, muže tak vsadit na Ferrari, nebo spíše na to pilotované Felipem Massou. Brazilskému pilotovi se v sázkových kancelářích nevěří, nebo naopak všichni věří, že na Alonsa utočit nebude, jeho kurz na vítězství v závodě je tedy 20:1. Favoritem je znovu Vettel (3), hned za ním se seřadila stejná jména jak v kvalifikaci: Webber (4), Alonso a Hamilton (oba 5). Button má již kurz 12:1, pak následuje již zmiňovaný Massa, dále Kubica (30), Rosberg (75), Schumacher a Sutil (150). Pod hranici 250 se dostali ještě oba jezdci Williamsu, ale ostatní mají důvěru kurzem 250:1.
Zdroj: Gazzetta dello Sport a SNAI
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.