Po Velké ceně Maďarska, kde se oběma vozům podařilo dojet na bodovaných místech, se tým z Grove rozhodl, nepokračovat ve vývoji FW32 a veškerou svojí pozornost nasměroval na příští sezónu.
Po poslední Grand Prix na Hungaringu, vládne v týmu Williams optimismus, ale závěrečná část sezóny nebude pro britskou stáj jednoduchá. Přijdou rychlé závody ve Spa a Monze, které vrhnou na světlo světa všechny slabiny motoru Cosworth. Navíc tým oficiálně prohlásil vývoj FW32, za ukončený.
Vedení týmu potvrdilo na řeckých webových stránkách gocar.gr, svůj úmysl, uzavřít aerodynamický tunel a propustit několik zaměstnanců. Důvodem je zastavení vývoje modelu FW32, od tohoto momentu se celý tým bude soustředit na monopost FW33, se kterým chce nastoupit do sezóny 2011. Přesto v týmu vládne optimismus, poslední závody ukázaly, že některé změny v aerodynamickém balíčku byly správné. Do Belgie přiveze Williams inovovaná přední i zadní přítlačná křídla, dá se ovšem předpokládat, že to jsou poslední změny na voze pro letošní sezónu.
Při té příležitosti, Rubens Barrichello, oslaví svůj 300 start ve formuli 1. „Doufám, že budu v plné formě a dostatečně konkurenceschopný,“ prohlásil Brazilec. Také jeho týmový kolega Hulkenberg, který v Maďarsku zajel doposud svůj nejlepší výsledek v kariéře, si je jistý konkurenceschopností Williamsu na belgické půdě.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.