Sedačka v Renaultu se pod Vitalijem Petrovem pořádně houpe. Petrovovi se dosud nedařilo podle představ jeho ani týmu. V Maďarsku si však solidním výkonem zajistil páté místo a jeho šance na setrvání v týmu se zvýšily.
Renault je pro Vitalije Petrova prvním týmem ve formuli jedna. Rus v něm doplnil zkušeného Poláka Roberta Kubicu. Nováčkovi se však zatím příliš nedařilo a Renault s jeho výkony nebyl spokojen. Šéf stáje Eric Boullier veřejně naznačil, že Petrov nemá místo na příští rok vůbec jisté. Dokonce ruského závodníka nezařadil na seznam možných kandidátu na Kubicova kolegu, jak jste se mohli dočíst zde. Rus však pod tlakem začal ožívat a v Maďarsku zajel velmi dobrý závod. Skončil pátý, zatímco jeho kolega Kubica kvůli kolizi se Sutilem ze závodu odstoupil. Boullier poté prohlásil, že na rozhodnutí o týmové dvojce na příští rok nespěchají. "Je pravda, že k nám chce spousta pilotů. My ale chceme dát Vitalijovi veškerou podporu, kterou potřebuje k využití svého potenciálu. Budeme čekat tak dlouho, jak bude nutné," řekl Boullier francouzským novinářům z Auto Hebdo.
Petrov se bude muset snažit, na jeho místo už si brousí zuby jiní.
Přestože Vitalij Petrov svým výsledkem udělal na tým dojem, Boullier by se nerad unáhlil. "Nerozhodnete se podle výsledku jediného závodu. Pokud ale začne takhle zářit a získávat důležité body, určitě si brzy pojistí svou budoucnost u nás. Myslím, že se dotahuje, zrychluje a začíná získávat jistotu," prohlásil šéf francouzské stáje.Jako adepti na Petrovovu sedačku byli novináři označeni například Timo Glock, Adrian Sutil nebo Kimi Räikkönen. Glock zájem o místo v Renaultu přiznal, zatím však s týmem podle vlastních slov nejedná. Kimi Räikkönen naopak projevil odhodlání zůstat i příští sezónu v rally.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.