Renault potvrdil, že finální verzi F-kanálu na svém monopostu R30 představí na konci měsíce v Belgii.
Tým se základnou v Enstone je posledním z velkých týmů, kteří dosud neokopírovali systém, s nímž přišel letos McLaren a který umožňuje dosahovat vyšších maximálních rychlostí na rovinkách.
Technický ředitel James Allison uvedl, že se poprvé s ním nastoupí v Belgii a přiznává, že bude náročné přimět ho od počátku správně fungovat:
"Měli bychom ho mít ve Spa. Viděli jsme, jak ho postupně zavádí jeden tým za druhým, a všimli jsme si pokroku, který s ním dosahují. Viděli jsme však také, že přimět jej správně fungovat nemusí být vůbec jednoduché, kus své práce na něm odvedeme ve Spa, abychom si byli jisti, že bude od počátku fungovat."
Vysvětlil také, že za pozdní nasazení F-kanálu může to, že se ve vývoji soustředili na jiné části vozu (například nízko položené výfuky, nový difuzor), které představovali velký pokrok ve výkonnosti.
Byť do konce roku zbývá již jen sedm závodů a příští rok bude použití F-kanálu zakázáno, přesto má podle něj jeho nasazení v pozdní části sezóny smysl: "Bylo to naprosto jasné od chvíle, kdy jsme v předsezónních testech viděli, co udělal McLaren. Bylo také jasné, že nebude jednoduché to okopírovat. Myslím, že většině týmů to trvalo tři či čtyři závody, některým ještě déle - než nasadili svou prvotní verzi tohoto systému.
Jsme posledním z velkých týmů, kteří jej nasadí. Je to úmyslným dílem mé politiky. Jestli to bylo dobré či správné, měli jsme spoustu dobrých běžnějších věcí ve vývoji a věděli jsme, že tohle spolkne spoustu naší návrhářské a výrobní kapacity, ale velmi jsme si věřili, že i takto podstatně zvýšíme výkonnost vozu.
Mezitím jsme na pozadí zahájili práce na tom, abychom zjistili, jak nasadit F-kanál na náš vůz. Absolvovali jsme jeden neúspěšný pokus před dvěma závody, aerodynamicky nám to nefungovalo a museli jsme se na pár závodů vrátit zpět. Ale raději později, než nikdy!
Během následujících dvou závodů ve Spa a v Monze bude na dlouhých rovinkách systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle představovat mnohem větší výhodu než na pomalém Hungaroringu. Allison věří, že Renault bude zpět ve formě a chtějí zatápět i McLarenu.
"Není jediný důvod, proč bychom neměli jezdit tak rychle, jako McLaren. Věřím tedy, že budeme před Mercedesem a ostatními týmy ze středu pole a McLarenu dáme pěkně zabrat!" dodává technický ředitel Renaultu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.