Renault potvrdil, že finální verzi F-kanálu na svém monopostu R30 představí na konci měsíce v Belgii.
Tým se základnou v Enstone je posledním z velkých týmů, kteří dosud neokopírovali systém, s nímž přišel letos McLaren a který umožňuje dosahovat vyšších maximálních rychlostí na rovinkách.
Technický ředitel James Allison uvedl, že se poprvé s ním nastoupí v Belgii a přiznává, že bude náročné přimět ho od počátku správně fungovat:
"Měli bychom ho mít ve Spa. Viděli jsme, jak ho postupně zavádí jeden tým za druhým, a všimli jsme si pokroku, který s ním dosahují. Viděli jsme však také, že přimět jej správně fungovat nemusí být vůbec jednoduché, kus své práce na něm odvedeme ve Spa, abychom si byli jisti, že bude od počátku fungovat."
Vysvětlil také, že za pozdní nasazení F-kanálu může to, že se ve vývoji soustředili na jiné části vozu (například nízko položené výfuky, nový difuzor), které představovali velký pokrok ve výkonnosti.
Byť do konce roku zbývá již jen sedm závodů a příští rok bude použití F-kanálu zakázáno, přesto má podle něj jeho nasazení v pozdní části sezóny smysl: "Bylo to naprosto jasné od chvíle, kdy jsme v předsezónních testech viděli, co udělal McLaren. Bylo také jasné, že nebude jednoduché to okopírovat. Myslím, že většině týmů to trvalo tři či čtyři závody, některým ještě déle - než nasadili svou prvotní verzi tohoto systému.
Jsme posledním z velkých týmů, kteří jej nasadí. Je to úmyslným dílem mé politiky. Jestli to bylo dobré či správné, měli jsme spoustu dobrých běžnějších věcí ve vývoji a věděli jsme, že tohle spolkne spoustu naší návrhářské a výrobní kapacity, ale velmi jsme si věřili, že i takto podstatně zvýšíme výkonnost vozu.
Mezitím jsme na pozadí zahájili práce na tom, abychom zjistili, jak nasadit F-kanál na náš vůz. Absolvovali jsme jeden neúspěšný pokus před dvěma závody, aerodynamicky nám to nefungovalo a museli jsme se na pár závodů vrátit zpět. Ale raději později, než nikdy!
Během následujících dvou závodů ve Spa a v Monze bude na dlouhých rovinkách systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle představovat mnohem větší výhodu než na pomalém Hungaroringu. Allison věří, že Renault bude zpět ve formě a chtějí zatápět i McLarenu.
"Není jediný důvod, proč bychom neměli jezdit tak rychle, jako McLaren. Věřím tedy, že budeme před Mercedesem a ostatními týmy ze středu pole a McLarenu dáme pěkně zabrat!" dodává technický ředitel Renaultu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.