Renault potvrdil, že finální verzi F-kanálu na svém monopostu R30 představí na konci měsíce v Belgii.
Tým se základnou v Enstone je posledním z velkých týmů, kteří dosud neokopírovali systém, s nímž přišel letos McLaren a který umožňuje dosahovat vyšších maximálních rychlostí na rovinkách.
Technický ředitel James Allison uvedl, že se poprvé s ním nastoupí v Belgii a přiznává, že bude náročné přimět ho od počátku správně fungovat:
"Měli bychom ho mít ve Spa. Viděli jsme, jak ho postupně zavádí jeden tým za druhým, a všimli jsme si pokroku, který s ním dosahují. Viděli jsme však také, že přimět jej správně fungovat nemusí být vůbec jednoduché, kus své práce na něm odvedeme ve Spa, abychom si byli jisti, že bude od počátku fungovat."
Vysvětlil také, že za pozdní nasazení F-kanálu může to, že se ve vývoji soustředili na jiné části vozu (například nízko položené výfuky, nový difuzor), které představovali velký pokrok ve výkonnosti.
Byť do konce roku zbývá již jen sedm závodů a příští rok bude použití F-kanálu zakázáno, přesto má podle něj jeho nasazení v pozdní části sezóny smysl: "Bylo to naprosto jasné od chvíle, kdy jsme v předsezónních testech viděli, co udělal McLaren. Bylo také jasné, že nebude jednoduché to okopírovat. Myslím, že většině týmů to trvalo tři či čtyři závody, některým ještě déle - než nasadili svou prvotní verzi tohoto systému.
Jsme posledním z velkých týmů, kteří jej nasadí. Je to úmyslným dílem mé politiky. Jestli to bylo dobré či správné, měli jsme spoustu dobrých běžnějších věcí ve vývoji a věděli jsme, že tohle spolkne spoustu naší návrhářské a výrobní kapacity, ale velmi jsme si věřili, že i takto podstatně zvýšíme výkonnost vozu.
Mezitím jsme na pozadí zahájili práce na tom, abychom zjistili, jak nasadit F-kanál na náš vůz. Absolvovali jsme jeden neúspěšný pokus před dvěma závody, aerodynamicky nám to nefungovalo a museli jsme se na pár závodů vrátit zpět. Ale raději později, než nikdy!
Během následujících dvou závodů ve Spa a v Monze bude na dlouhých rovinkách systém pro oddělování proudů vzduchu na zadním křídle představovat mnohem větší výhodu než na pomalém Hungaroringu. Allison věří, že Renault bude zpět ve formě a chtějí zatápět i McLarenu.
"Není jediný důvod, proč bychom neměli jezdit tak rychle, jako McLaren. Věřím tedy, že budeme před Mercedesem a ostatními týmy ze středu pole a McLarenu dáme pěkně zabrat!" dodává technický ředitel Renaultu.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.