Bernie Ecclestone prohlásil, že by nebyl překvapen, pokud by sezónu neodjezdily až do konce jeden či dva týmy Formule 1. Připustil, že nemají zajištěné finance a navíc pro sport za ty peníze nepředstavují dostatečný přínos.
Trápí se například tým HRT, který dodatečně posadil do závodního vozu Japonce Sakona Jamamota, jenž s sebou přinesl peníze od asijských sponzorů. Sveze se i v Maďarsku místo Karuna Chandhoka, jak jsme vás informovali ji6 minulý týden (zde).
Netrápí se však pouze malé nezávislé týmy. Po sezóně přijde Williams o svého hlavního sponzora: Royal Bank of Scotland. Navíc jim končí další smlouvy s Philipsem a Air Asia, jejichž náhrada je zatím v nedohlednu.
Minulý týden se objevily zprávy o tom, že Renault požádal Ecclestona o vyplacení předčasné zálohy na podílu z televizních práv.
Ecclestone jim odmítl vyplatit cokoliv předem a dodal, že Renault se s tím vyrovnal. Poté ale připustil, že některé týmy v F1 možná již příliš dlouho vídávat nebudeme: "Nebyl bych překvapený, kdyby to jeden či dva z nich nedotáhli až do konce sezóny. Myslím si, že ve Formuli 1 máme pár týmu, které v ní nemají co dělat. Nestojí momentálně na pevných základech."
Z toho, že by startovní pole prořídlo, si ale vůbec nic nedělá. FIA sice vypsala výběrové řízení pro 13. účastníka sezóny 2011, podle Bernieho by jich stačilo deset: "Vždy jsme chtěli 10 týmů. Lotus je dobré jméno. Nechtěl bych je ztratit. Obecně je však letošní rok trochu nesmyslný, protože udržet tyto trápící se týmy stojí peníze. A taky to stojí spoustu peněz platit jim za soutěžení."
"V konečném důsledku navíc opravdu neposkytují odpovídající hodnotu za to, že tam jsou. Pokud najednou zmizí, nemyslím si, že by nějak ubylo diváků, lidé by vypínali televize či noviny přestaly psát, že jo?" chladně kalkuluje šéf F1, kterému bude příští rok osmdesát let.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.