Bernie Ecclestone prohlásil, že by nebyl překvapen, pokud by sezónu neodjezdily až do konce jeden či dva týmy Formule 1. Připustil, že nemají zajištěné finance a navíc pro sport za ty peníze nepředstavují dostatečný přínos.
Trápí se například tým HRT, který dodatečně posadil do závodního vozu Japonce Sakona Jamamota, jenž s sebou přinesl peníze od asijských sponzorů. Sveze se i v Maďarsku místo Karuna Chandhoka, jak jsme vás informovali ji6 minulý týden (zde).
Netrápí se však pouze malé nezávislé týmy. Po sezóně přijde Williams o svého hlavního sponzora: Royal Bank of Scotland. Navíc jim končí další smlouvy s Philipsem a Air Asia, jejichž náhrada je zatím v nedohlednu.
Minulý týden se objevily zprávy o tom, že Renault požádal Ecclestona o vyplacení předčasné zálohy na podílu z televizních práv.
Ecclestone jim odmítl vyplatit cokoliv předem a dodal, že Renault se s tím vyrovnal. Poté ale připustil, že některé týmy v F1 možná již příliš dlouho vídávat nebudeme: "Nebyl bych překvapený, kdyby to jeden či dva z nich nedotáhli až do konce sezóny. Myslím si, že ve Formuli 1 máme pár týmu, které v ní nemají co dělat. Nestojí momentálně na pevných základech."
Z toho, že by startovní pole prořídlo, si ale vůbec nic nedělá. FIA sice vypsala výběrové řízení pro 13. účastníka sezóny 2011, podle Bernieho by jich stačilo deset: "Vždy jsme chtěli 10 týmů. Lotus je dobré jméno. Nechtěl bych je ztratit. Obecně je však letošní rok trochu nesmyslný, protože udržet tyto trápící se týmy stojí peníze. A taky to stojí spoustu peněz platit jim za soutěžení."
"V konečném důsledku navíc opravdu neposkytují odpovídající hodnotu za to, že tam jsou. Pokud najednou zmizí, nemyslím si, že by nějak ubylo diváků, lidé by vypínali televize či noviny přestaly psát, že jo?" chladně kalkuluje šéf F1, kterému bude příští rok osmdesát let.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.