Boss McLarenu, Martin Whitmarsh, odmítl komentovat skandál ohledně týmové režie, kterou použilo Ferrari během VC Německa. Místo toho vyloučil, že by se něco podobného mohlo pod jeho velením stát u McLarenu.
Týmovou režii stáje Ferrari komisaři po skončení závodu “ocenili“ pokutou a celý případ se ještě bude projednávat před Světovou radou FIA. Mezitím se vyjádřil šéf McLarenu, který rezolutně popřel, že by se něco podobného mohlo stát u anglické stáje.„Můžete se podívat do historie na konec 90tých let, tyto věci se běžně praktikovali – ale my jsme se rozhodli, že necháme naše jezdce závodit. Myslím, že je zdravé pro tým, když si to oba jezdci rozdají přímo na trati. Je to moje rozhodnutí a je to přesně způsob, jakým bude stáj McLaren postupovat,“ vyhlásil Whitmarsh.
U McLarenu se, tedy alespoň pod Whitmarshem, mohou jezdci předjíždět
„Ostatní ať dělají, co uváží za vhodné. Teď je na FIA, aby rozhodla, co je správné. Naši chlapci budou závodit až do konce závodu. Na adresu Ferrari a toho incidentu se nechci vyjadřovat. Mám na to svůj osobní názor.“„Ferrari bylo v Německu rychlejší než my, a tak získali double. Možná jen jejich jezdci stáli na podium v opačném pořadí, než si ostatní myslí, že by bylo správné. Na Ferrari mám svůj vlastní názor, který jim řeknu, ale nechci ho dávat veřejně najevo.“„Vše, co vím je to, co víte i vy. Slyšel jsem, co jsem slyšel, viděl jsem, co jsem viděl, ale je to na jiných, aby se k tomu vyjádřili. Ferrari bylo rychlé a my jsme dělali, co bylo v našich silách a závodili jak závodili. To, co předvedli, nebylo od Ferrari nic nového, nebo snad ano?“ zakončil Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.