Boss McLarenu, Martin Whitmarsh, odmítl komentovat skandál ohledně týmové režie, kterou použilo Ferrari během VC Německa. Místo toho vyloučil, že by se něco podobného mohlo pod jeho velením stát u McLarenu.
Týmovou režii stáje Ferrari komisaři po skončení závodu “ocenili“ pokutou a celý případ se ještě bude projednávat před Světovou radou FIA. Mezitím se vyjádřil šéf McLarenu, který rezolutně popřel, že by se něco podobného mohlo stát u anglické stáje.„Můžete se podívat do historie na konec 90tých let, tyto věci se běžně praktikovali – ale my jsme se rozhodli, že necháme naše jezdce závodit. Myslím, že je zdravé pro tým, když si to oba jezdci rozdají přímo na trati. Je to moje rozhodnutí a je to přesně způsob, jakým bude stáj McLaren postupovat,“ vyhlásil Whitmarsh.
U McLarenu se, tedy alespoň pod Whitmarshem, mohou jezdci předjíždět
„Ostatní ať dělají, co uváží za vhodné. Teď je na FIA, aby rozhodla, co je správné. Naši chlapci budou závodit až do konce závodu. Na adresu Ferrari a toho incidentu se nechci vyjadřovat. Mám na to svůj osobní názor.“„Ferrari bylo v Německu rychlejší než my, a tak získali double. Možná jen jejich jezdci stáli na podium v opačném pořadí, než si ostatní myslí, že by bylo správné. Na Ferrari mám svůj vlastní názor, který jim řeknu, ale nechci ho dávat veřejně najevo.“„Vše, co vím je to, co víte i vy. Slyšel jsem, co jsem slyšel, viděl jsem, co jsem viděl, ale je to na jiných, aby se k tomu vyjádřili. Ferrari bylo rychlé a my jsme dělali, co bylo v našich silách a závodili jak závodili. To, co předvedli, nebylo od Ferrari nic nového, nebo snad ano?“ zakončil Whitmarsh.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.