Boss McLarenu, Martin Whitmarsh, odmítl komentovat skandál ohledně týmové režie, kterou použilo Ferrari během VC Německa. Místo toho vyloučil, že by se něco podobného mohlo pod jeho velením stát u McLarenu.
Týmovou režii stáje Ferrari komisaři po skončení závodu “ocenili“ pokutou a celý případ se ještě bude projednávat před Světovou radou FIA. Mezitím se vyjádřil šéf McLarenu, který rezolutně popřel, že by se něco podobného mohlo stát u anglické stáje.„Můžete se podívat do historie na konec 90tých let, tyto věci se běžně praktikovali – ale my jsme se rozhodli, že necháme naše jezdce závodit. Myslím, že je zdravé pro tým, když si to oba jezdci rozdají přímo na trati. Je to moje rozhodnutí a je to přesně způsob, jakým bude stáj McLaren postupovat,“ vyhlásil Whitmarsh.
U McLarenu se, tedy alespoň pod Whitmarshem, mohou jezdci předjíždět
„Ostatní ať dělají, co uváží za vhodné. Teď je na FIA, aby rozhodla, co je správné. Naši chlapci budou závodit až do konce závodu. Na adresu Ferrari a toho incidentu se nechci vyjadřovat. Mám na to svůj osobní názor.“„Ferrari bylo v Německu rychlejší než my, a tak získali double. Možná jen jejich jezdci stáli na podium v opačném pořadí, než si ostatní myslí, že by bylo správné. Na Ferrari mám svůj vlastní názor, který jim řeknu, ale nechci ho dávat veřejně najevo.“„Vše, co vím je to, co víte i vy. Slyšel jsem, co jsem slyšel, viděl jsem, co jsem viděl, ale je to na jiných, aby se k tomu vyjádřili. Ferrari bylo rychlé a my jsme dělali, co bylo v našich silách a závodili jak závodili. To, co předvedli, nebylo od Ferrari nic nového, nebo snad ano?“ zakončil Whitmarsh.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.