Robert Kubica se obává, že se s Renaultem bude o nadcházejícím závodním víkendu v Německu trápit - obzvlášť kvůli toho, že jeho tým doposud nenasadil systém F-kanálu na monopost R30.
Polák na Hockenheimu dojel do cíle pouze jednou: v roce 2008 na sedmém místě. Letos se obává, že tento výsledek bez F-kanálu nevylepší.
"Všechna auta, proti kterým závodíme, už jsou vybavena F-kanálem, což nám situaci stěžuje, protože budeme muset snížit přítlak, abychom jim mohli konkurovat v maximálních rychlostech, ale bude nás to něco stát v zatáčkách," vysvětluje Kubica. "Budeme muset v pátek najít co nejlepší kompromis.
Kubica před závodem v Silverstone usedá do svého monopostu
Jako obvykle se budu snažit podat co nejlepší výkon, abych z vozu dostal maximum. Většina týmů kolem nás má jak F-kanál, tak nové výfuky s podlahou, proto si myslím, že to může být docela náročný víkend. Potřebujeme se ujistit, že naše rychlost je vyšší než v minulém závodě.
Pokud by to měl být ale náročný víkendem jako ten, který jsme prožili v Silverstone, kde jsme mohli stále dojet na čtvrtém či pátém místě, pak bych to bral všemi deseti."
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.