Renault dnes potvrdil prodloužení kontraktu Roberta Kubici na další dvě sezóny. Tím definitivně končí spekulace o možnosti přestupu polského jezdce do Ferrari nebo Mercedesu.
Pětadvacetiletý jezdec zahájil letošní sezónu pódiovými úspěchy v Austrálii a Monaku. Nejen díky těmto výsledkům nyní zaujímá šesté místo v poháru jezdců. „Bylo to přímočaré rozhodnutí, pokračovat s týmem, kde se cítím jako doma. Je pro mě důležité pracovat ve správné atmosféře se skvělou partou lidí, kde všichni táhnout za jeden provaz. To je věc, na které se s Renaultem snažíme už od začátku pracovat,“ vysvětlil Kubica své rozhodnutí.„Myslím, že dohromady jsme zvládli mnoho věcí a věřím, že se spoustou úsilí, časem a správným přístupem se můžeme posunout o velký kus dopředu. To je náš celkový cíl, takže budeme dál tvrdě pracovat na každém posunu – nejen pro letošek, ale i na další sezóně, kdy se budou hodně měnit pravidla. Velmi se těším na další souboje.“Podle Renaultu to byla povinnost týmu, nabídnout Kubicovi další smlouvu – spolu s rychlým technickým rozvojem týmu v začátku sezóny a s mužem, který dokázal, že může být mistrem světa.„Jsme šťastní, že Robert s námi zůstane další dvě sezóny a rád bych mu poděkoval za boj, který pro tým absolvuje. Kolovalo hodně fám okolo jeho budoucnosti, což byla daň za to, jak letos jezdil a my jsme velmi šťastní, že jsme s ním dokázali uzavřít několikaletou smlouvu,“ řekl šéf týmu Eric Boullier.„Naším hlavním cílem pro další dva roky je stát se bojovníky o titul. Abychom toho byli schopni, potřebujeme Robertův kalibr – někoho, kdo je rychlý, soustředěný a nedělá žádné chyby. Jeho výkony během první poloviny letošní sezóny byly bezvadné a doufáme, že tímto stylem dokážeme v budoucnu dosáhnout skvělých věcí.“Renault je aktuálně na pátém místě v poháru konstruktérů s 89 body. Na čtvrtý Mercedes ztrácí 20 bodů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.