Šéf týmu Renault, Eric Boullier, věří, že jeho tým z Enstone bude nadále schopen bojovat s Mercedesem GP o čtvrté místo v poháru konstruktérů až do posledního závodu sezony v Abú Dhabí.
Oba týmy aktuálně dělí jen 20 bodů a do konce sezony zbývá odjet deset Grand Prix. Poslední VC, tedy Grand Prix Evropy, byla pro Mercedes těžkou ránou, když tým získal pouhý bod díky Nicu Rosbergovi. Naopak Renault si připsal díky Robertu Kubicovi bodů deset. Eric samozřejmě nečeká, že by to u Mercedesu vzdali a ví, že to bude těžké. „Souboj s Mercedesem bude boj, který se podle mého potáhne celým zbytkem sezony. Jsou velmi silní a bylo by velmi špatné, kdybychom je podcenili. Mají dva velmi kvalitní jezdce a konec konců jsou v šampionátu před námi. Takže je jasné, že budeme muset tvrdě zapracovat, abychom je porazili,“ říká šéf Renaultu.
O tempu vývoje u Renaultu svědčí i to, že od začátku sezony měli už
11 variant předního křídla
„Ve Valencii zřejmě postrádali výkon, což bylo překvapivé, ale nemyslím si, že by tomu tak bylo v dalších závodech. Pro nás tedy bylo důležité, že jsme na ně dokázali najet nějaké body, protože vím, že budou opět silní.“Boullier také zdůraznil, že i když Renault na každý letošní závod dováží nějaké vylepšení pro vůz, tak se již velice tvrdě pracuje na autě pro další sezonu. „Je těžké to porovnat se začátkem sezony, ale je jasné, že musíme dále tvrdě pracovat, protože stále ještě nemůžeme bojovat o poleposition a vítězství v závodech. Ve stejném čase se však také musíme dívat do budoucnosti a nesmíme zanedbat vývoj auta pro rok 2011, který je aktuálně v plném proudu,“ zakončil.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.