Šéf týmu Renault, Eric Boullier, věří, že jeho tým z Enstone bude nadále schopen bojovat s Mercedesem GP o čtvrté místo v poháru konstruktérů až do posledního závodu sezony v Abú Dhabí.
Oba týmy aktuálně dělí jen 20 bodů a do konce sezony zbývá odjet deset Grand Prix. Poslední VC, tedy Grand Prix Evropy, byla pro Mercedes těžkou ránou, když tým získal pouhý bod díky Nicu Rosbergovi. Naopak Renault si připsal díky Robertu Kubicovi bodů deset. Eric samozřejmě nečeká, že by to u Mercedesu vzdali a ví, že to bude těžké. „Souboj s Mercedesem bude boj, který se podle mého potáhne celým zbytkem sezony. Jsou velmi silní a bylo by velmi špatné, kdybychom je podcenili. Mají dva velmi kvalitní jezdce a konec konců jsou v šampionátu před námi. Takže je jasné, že budeme muset tvrdě zapracovat, abychom je porazili,“ říká šéf Renaultu.
O tempu vývoje u Renaultu svědčí i to, že od začátku sezony měli už
11 variant předního křídla
„Ve Valencii zřejmě postrádali výkon, což bylo překvapivé, ale nemyslím si, že by tomu tak bylo v dalších závodech. Pro nás tedy bylo důležité, že jsme na ně dokázali najet nějaké body, protože vím, že budou opět silní.“Boullier také zdůraznil, že i když Renault na každý letošní závod dováží nějaké vylepšení pro vůz, tak se již velice tvrdě pracuje na autě pro další sezonu. „Je těžké to porovnat se začátkem sezony, ale je jasné, že musíme dále tvrdě pracovat, protože stále ještě nemůžeme bojovat o poleposition a vítězství v závodech. Ve stejném čase se však také musíme dívat do budoucnosti a nesmíme zanedbat vývoj auta pro rok 2011, který je aktuálně v plném proudu,“ zakončil.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.