Plány na zavedení pohyblivých zadních křídel v příští sezóně dle předsedy Asociace týmů Formule 1 (FOTA) Martina Whitmarshe nestojí na pevných základech.
S myšlenkou, která by umožnila na rovinkách útočícím pilotům snížit odpor vzduchu zadního křídla a díky tomu usnadnit předjíždění, přišly nedávno týmy na zasedání FOTA, krátce na to ji posvětila i FIA v nově vydaných pravidlech pro příští rok.
Stále hlasitěji se však ozývají odpůrci tohoto návrhu: nejčastěji se hovoří zbytečném či umělém řešení a mnozí se také obávají o bezpečnost účastníků závodů.
Whitmarsh připustil, že nastavitelná zadní křídla byla vyvinuta kvůli tlaku fanoušků, kterým chybí předjíždění. Zatím však dle něj není úplně jisté, že se novinka na příštích vozech objeví.
"Myslím, že nám stále zbývá trocha práce na nasazení a souvisejících úpravách sportovních pravidel - pokud se nám to podaří dát dohromady, zkusíme to. Pokud to bude odvádět pozornost nebo to zkrátka nebude dobré, je jednoduché to zrušit. Zkusme se na to ale podívat, je to tak trochu experiment," dodal.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.