Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne nesouhlasí s názorem Marka Webbera, že za včerejší nehodu ve Velké ceně Evropy může Kovalainen, protože se zbytečně tvrdě bránil.
Webber se ve včerejším závodě po zastávce v boxech vrátil do druhé poloviny startovního pole. Dojel Fina na Lotusu a v nájezdu do dvanácté zatáčky mu najel do monopostu, když Kovalainen začal brzdit dřív, než Webber čekal.Red Bull byl nárazem vymrštěn do vzduchu, otočil se a ve vysoké rychlosti najel do bariér. Pilotovi vozu se kromě drobných modřin nic nestalo. Webber však vyjádřil své rozhoření nad nehodou, která podle něj byla úplně zbytečná. "Frustrující je, že tahle nehoda se neměla stát. Rozumím stejně jako všichni ostatní, že F1 není charita, bojuje se o každou pozici - ale ne, když jste o pět vteřin pomalejší a máte za sebou jedno z nejrychlejších aut," napsal Australan na svůj web. "Chci říct - jak dlouho by se Heikki udržel přede mnou? 15 vteřin? Musí se ptát sám sebe, jestli to za to stálo," zlobí se Webber.
Nehoda Marka Webbera na Velké ceně Evropy
Mike Gascoyne s ním však zásadně nesouhlasí. Kovalainena se zastal a myslí si, že Webber by měl přiznat svou chybu."Heikki jednal správně, když se bránil, protože šlo o pozici. Nezajímá mě, o koho šlo. Tečka. Všechny tyhle A a B týmy, zapomeňte na to. Jedná se o pozici a v tom případě můžete bránit. Kdybychom ho za sebou udrželi čtyřicet kol, bylo by to super. Zničili jsme mu závod? Pak je to absolutně skvělé!" neodpustil si ironii Gascoyne."Říkáme snad, že (Gilles) Villeneuve měl v Jaramě (v roce 1981) nechat předjet čtyři auta? A nebo to byla jedna z nejlepších velkých cen všech dob? Měla by Force India nechat předjíždět McLaren jen proto, že je rychlejší? Kde nakreslítu tu dělicí čáru? Je to motoristický závod, ne?" vytáhl technický ředitel Lotusu příklady z historie i současnosti formule jedna. Nehodu podle Brita zavinil jednoznačně Webber. "Heikki měl před sebou skvělý závod, ujížděl ostatním nováčkům a s těmi incidenty jsme si mohli ještě polepšit - ale bohužel jsme incident měli i my. Mark se ukvapil, byla to první zatáčka, kde ho dojel a napálil to do něj zezadu. Ten kluk jel rovně a brzdil - sorry. Musíte se ptát, kdo za to může?" je v posouzení situace nekompromisní Gascoyne.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.