Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne nesouhlasí s názorem Marka Webbera, že za včerejší nehodu ve Velké ceně Evropy může Kovalainen, protože se zbytečně tvrdě bránil.
Webber se ve včerejším závodě po zastávce v boxech vrátil do druhé poloviny startovního pole. Dojel Fina na Lotusu a v nájezdu do dvanácté zatáčky mu najel do monopostu, když Kovalainen začal brzdit dřív, než Webber čekal.Red Bull byl nárazem vymrštěn do vzduchu, otočil se a ve vysoké rychlosti najel do bariér. Pilotovi vozu se kromě drobných modřin nic nestalo. Webber však vyjádřil své rozhoření nad nehodou, která podle něj byla úplně zbytečná. "Frustrující je, že tahle nehoda se neměla stát. Rozumím stejně jako všichni ostatní, že F1 není charita, bojuje se o každou pozici - ale ne, když jste o pět vteřin pomalejší a máte za sebou jedno z nejrychlejších aut," napsal Australan na svůj web. "Chci říct - jak dlouho by se Heikki udržel přede mnou? 15 vteřin? Musí se ptát sám sebe, jestli to za to stálo," zlobí se Webber.
Nehoda Marka Webbera na Velké ceně Evropy
Mike Gascoyne s ním však zásadně nesouhlasí. Kovalainena se zastal a myslí si, že Webber by měl přiznat svou chybu."Heikki jednal správně, když se bránil, protože šlo o pozici. Nezajímá mě, o koho šlo. Tečka. Všechny tyhle A a B týmy, zapomeňte na to. Jedná se o pozici a v tom případě můžete bránit. Kdybychom ho za sebou udrželi čtyřicet kol, bylo by to super. Zničili jsme mu závod? Pak je to absolutně skvělé!" neodpustil si ironii Gascoyne."Říkáme snad, že (Gilles) Villeneuve měl v Jaramě (v roce 1981) nechat předjet čtyři auta? A nebo to byla jedna z nejlepších velkých cen všech dob? Měla by Force India nechat předjíždět McLaren jen proto, že je rychlejší? Kde nakreslítu tu dělicí čáru? Je to motoristický závod, ne?" vytáhl technický ředitel Lotusu příklady z historie i současnosti formule jedna. Nehodu podle Brita zavinil jednoznačně Webber. "Heikki měl před sebou skvělý závod, ujížděl ostatním nováčkům a s těmi incidenty jsme si mohli ještě polepšit - ale bohužel jsme incident měli i my. Mark se ukvapil, byla to první zatáčka, kde ho dojel a napálil to do něj zezadu. Ten kluk jel rovně a brzdil - sorry. Musíte se ptát, kdo za to může?" je v posouzení situace nekompromisní Gascoyne.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.