Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne nesouhlasí s názorem Marka Webbera, že za včerejší nehodu ve Velké ceně Evropy může Kovalainen, protože se zbytečně tvrdě bránil.
Webber se ve včerejším závodě po zastávce v boxech vrátil do druhé poloviny startovního pole. Dojel Fina na Lotusu a v nájezdu do dvanácté zatáčky mu najel do monopostu, když Kovalainen začal brzdit dřív, než Webber čekal.Red Bull byl nárazem vymrštěn do vzduchu, otočil se a ve vysoké rychlosti najel do bariér. Pilotovi vozu se kromě drobných modřin nic nestalo. Webber však vyjádřil své rozhoření nad nehodou, která podle něj byla úplně zbytečná. "Frustrující je, že tahle nehoda se neměla stát. Rozumím stejně jako všichni ostatní, že F1 není charita, bojuje se o každou pozici - ale ne, když jste o pět vteřin pomalejší a máte za sebou jedno z nejrychlejších aut," napsal Australan na svůj web. "Chci říct - jak dlouho by se Heikki udržel přede mnou? 15 vteřin? Musí se ptát sám sebe, jestli to za to stálo," zlobí se Webber.
Nehoda Marka Webbera na Velké ceně Evropy
Mike Gascoyne s ním však zásadně nesouhlasí. Kovalainena se zastal a myslí si, že Webber by měl přiznat svou chybu."Heikki jednal správně, když se bránil, protože šlo o pozici. Nezajímá mě, o koho šlo. Tečka. Všechny tyhle A a B týmy, zapomeňte na to. Jedná se o pozici a v tom případě můžete bránit. Kdybychom ho za sebou udrželi čtyřicet kol, bylo by to super. Zničili jsme mu závod? Pak je to absolutně skvělé!" neodpustil si ironii Gascoyne."Říkáme snad, že (Gilles) Villeneuve měl v Jaramě (v roce 1981) nechat předjet čtyři auta? A nebo to byla jedna z nejlepších velkých cen všech dob? Měla by Force India nechat předjíždět McLaren jen proto, že je rychlejší? Kde nakreslítu tu dělicí čáru? Je to motoristický závod, ne?" vytáhl technický ředitel Lotusu příklady z historie i současnosti formule jedna. Nehodu podle Brita zavinil jednoznačně Webber. "Heikki měl před sebou skvělý závod, ujížděl ostatním nováčkům a s těmi incidenty jsme si mohli ještě polepšit - ale bohužel jsme incident měli i my. Mark se ukvapil, byla to první zatáčka, kde ho dojel a napálil to do něj zezadu. Ten kluk jel rovně a brzdil - sorry. Musíte se ptát, kdo za to může?" je v posouzení situace nekompromisní Gascoyne.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.