Jeden německý server přinesl velmi zajímavou spekulaci, podle které by se mohlo pro sezonu 2011 obnovit partnerství mezi stájí Lotus s dodavatelem motorů, společností Renault. Obě značky by tak spojily své síly po 25 letech.
Lotus tento víkend absolvoval svůj jubilejní 500. závod. Tohoto čísla stáj dosáhla v návaznosti na legendární tým Colina Chapmana. Teď se začíná spekulovat, že by mohla malajská stáj spojit své síly pro novou sezonu s novým dodavatelem motorů, francouzským Renaultem. Technický ředitel Lotusu, Mike Gascoyne, totiž není v některých ohledech spokojen s motory Cosworth.Lotus není kromě motorů spokojený ani s převodovkami Xtrac, které stojí za spoustou technických defektů. Lotus tak hledá partnera, který by mu byl schopný dodávat motory, převodovky i KERS. V Monte Carlu se uskutečnila schůzka mezi představiteli Mercedesu a Lotusu, ale pravděpodobněji se rýsuje spolupráce s Renaultem.
Jarno Trulli neměl ve Valencii zrovna povedou Grand Prix (další)
Lotus a Renault spolu spolupracovali od roku 1983 do roku 1986. Společně oslavili sedm vítězství v Grand Prix, šest z nich bylo zásluhou Ayrtona Senny. Mimo to spojení Lotus-Renault přineslo 19 pole-positon.Lotus má však s Cosworthem tříletou smlouvu, už se však pracuje na jejím přezkoumání, za jakých okolností by se dala vypovědět. Ve Valencii mělo včera proběhnout jednání mezi Tonim Fernandesem, Gascoynem a zástupci Renaultu Jeanem-Françoisem Caubetem a Robem Whitem. Motorářský šéf Renaultu se již před několika týdny vyjádřil ve smyslu, že si dovede představit spolupráci s dalšími zákaznickými týmy.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.