Peter Sauber se opřel do bývalého týmového technické ředitele Williho Rampfa, bývalých majitelů BMW a dodavatele motorů Ferrari kvůli tomu, že ho letos nechali soutěžit s opravdu špatným monopostem.
Kvůli velké nespolehlivosti svých vozů dojeli letos průměrně do cíle každého čtvrtého závodu. V této oblasti je předčí dokonce i tři nové tým.
Sauber ze špatných výkonů viní bývalé majitele, kteří se minulé léto rozhodli tým prodat a vývoj vozu se znatelně zpomalil. Poté, co jej bývalý majitel koupil zpět, dostal auta, která za konkurencí již značně zaostávala. Ke zlepšení situace nepřispěl ani dubnový odchod zkušeného technického ředitele Willyho Rampfa, kterého nahradil James Key z Force Indie.
Švýcar po Velké ceně Kanady postupně ztrácí trpělivost. Před domácími novináři prohlásil: "C29 je opravdu špatný monopost, můžeme to napravovat jen ve velmi omezené míře. Byl to nepříjemný dárek od BMW a Willyho Rampfa - navíc pět poruch motorů Ferrari v osmi závodech je něco nepřijatelného. Tuto sezónu platí pravidlo o osmi motorech na jednoho pilota, při takové poruchovosti jich ale určitě budeme potřebovat více, za což obdržíme tresty v podobě odsunu o deset míst na startovním roštu. Potřebujeme lepší spolehlivost. Veškeré naše naděje nyní vkládáme do budoucího vozu C30."
De la Rosa za volantem Sauberu C29 v Montrealu
V Montrealu týmu nepomohl ani Kamuj Kobajaši. Nezkušenému Japonci, jehož výkony jsou letos po hvězdném nástupu za Toyotu v roce 2009 spíše zklamáním, je ochoten po nárazu do Zdi šampionů ve druhém kole odpustit. "Kamuj za mnou ihned přišel do kanceláře a omluvil se. Dobrá, to je cena, kterou platíte za start nováčka," dodal 66letý Sauber.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.