Peter Sauber se opřel do bývalého týmového technické ředitele Williho Rampfa, bývalých majitelů BMW a dodavatele motorů Ferrari kvůli tomu, že ho letos nechali soutěžit s opravdu špatným monopostem.
Kvůli velké nespolehlivosti svých vozů dojeli letos průměrně do cíle každého čtvrtého závodu. V této oblasti je předčí dokonce i tři nové tým.
Sauber ze špatných výkonů viní bývalé majitele, kteří se minulé léto rozhodli tým prodat a vývoj vozu se znatelně zpomalil. Poté, co jej bývalý majitel koupil zpět, dostal auta, která za konkurencí již značně zaostávala. Ke zlepšení situace nepřispěl ani dubnový odchod zkušeného technického ředitele Willyho Rampfa, kterého nahradil James Key z Force Indie.
Švýcar po Velké ceně Kanady postupně ztrácí trpělivost. Před domácími novináři prohlásil: "C29 je opravdu špatný monopost, můžeme to napravovat jen ve velmi omezené míře. Byl to nepříjemný dárek od BMW a Willyho Rampfa - navíc pět poruch motorů Ferrari v osmi závodech je něco nepřijatelného. Tuto sezónu platí pravidlo o osmi motorech na jednoho pilota, při takové poruchovosti jich ale určitě budeme potřebovat více, za což obdržíme tresty v podobě odsunu o deset míst na startovním roštu. Potřebujeme lepší spolehlivost. Veškeré naše naděje nyní vkládáme do budoucího vozu C30."
De la Rosa za volantem Sauberu C29 v Montrealu
V Montrealu týmu nepomohl ani Kamuj Kobajaši. Nezkušenému Japonci, jehož výkony jsou letos po hvězdném nástupu za Toyotu v roce 2009 spíše zklamáním, je ochoten po nárazu do Zdi šampionů ve druhém kole odpustit. "Kamuj za mnou ihned přišel do kanceláře a omluvil se. Dobrá, to je cena, kterou platíte za start nováčka," dodal 66letý Sauber.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.