Peter Sauber se opřel do bývalého týmového technické ředitele Williho Rampfa, bývalých majitelů BMW a dodavatele motorů Ferrari kvůli tomu, že ho letos nechali soutěžit s opravdu špatným monopostem.
Kvůli velké nespolehlivosti svých vozů dojeli letos průměrně do cíle každého čtvrtého závodu. V této oblasti je předčí dokonce i tři nové tým.
Sauber ze špatných výkonů viní bývalé majitele, kteří se minulé léto rozhodli tým prodat a vývoj vozu se znatelně zpomalil. Poté, co jej bývalý majitel koupil zpět, dostal auta, která za konkurencí již značně zaostávala. Ke zlepšení situace nepřispěl ani dubnový odchod zkušeného technického ředitele Willyho Rampfa, kterého nahradil James Key z Force Indie.
Švýcar po Velké ceně Kanady postupně ztrácí trpělivost. Před domácími novináři prohlásil: "C29 je opravdu špatný monopost, můžeme to napravovat jen ve velmi omezené míře. Byl to nepříjemný dárek od BMW a Willyho Rampfa - navíc pět poruch motorů Ferrari v osmi závodech je něco nepřijatelného. Tuto sezónu platí pravidlo o osmi motorech na jednoho pilota, při takové poruchovosti jich ale určitě budeme potřebovat více, za což obdržíme tresty v podobě odsunu o deset míst na startovním roštu. Potřebujeme lepší spolehlivost. Veškeré naše naděje nyní vkládáme do budoucího vozu C30."
De la Rosa za volantem Sauberu C29 v Montrealu
V Montrealu týmu nepomohl ani Kamuj Kobajaši. Nezkušenému Japonci, jehož výkony jsou letos po hvězdném nástupu za Toyotu v roce 2009 spíše zklamáním, je ochoten po nárazu do Zdi šampionů ve druhém kole odpustit. "Kamuj za mnou ihned přišel do kanceláře a omluvil se. Dobrá, to je cena, kterou platíte za start nováčka," dodal 66letý Sauber.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.