Rubens Barrichello by chtěl vytěžit co možná největší zrychlení z novinek, který tým z Grove pro Kanadu připravil. Poslední závod šampionátu v Turecku byl pro stáj s motory Cosworth velkým zklamáním, když jejich vozy jezdili až ve druhé desítce, to se má teď změnit!
Ještě minulý rok byl Rubens v celkovém pořadí jezdců na krásném druhém místě za svým kolegou Buttonem. Jenže pro letošek přišla změna vozu a ze druhého místa je hned až místo dvanácté. „Každý se těší z toho, že se vracíme do Kanady. Já nejsem výjimka. Už jsem zde jel 16krát, takže mám s tímto okruhem opravdu hodně zkušeností. Ty by mi mohly pomoci, protože Kanada není zrovna nejjednodušší okruh na naučení. Trať je tvořena z běžných komunikací, takže zde auta moc nedrží. Závodní trať je také velmi úzká,“ popisuje veterán.„Istanbul byl úplně jiným typem okruhu. Obě tratě vyžadují i jiný aero paket. Na závod vezeme nějaké nové části vozu a vím, že tým se opravdu tvrdě snaží zlepšovat náš výkon. Na této trati jsem už párkrát dojel na pódiu a mám jí rád. Jsem tedy optimista a doufám v dobrý výsledek,“ říká Brazilec, který minulý mesíc oslavil 38. narozeniny. Vítězství z této trati však Rubensi stále uniká...
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.