Rubens Barrichello by chtěl vytěžit co možná největší zrychlení z novinek, který tým z Grove pro Kanadu připravil. Poslední závod šampionátu v Turecku byl pro stáj s motory Cosworth velkým zklamáním, když jejich vozy jezdili až ve druhé desítce, to se má teď změnit!
Ještě minulý rok byl Rubens v celkovém pořadí jezdců na krásném druhém místě za svým kolegou Buttonem. Jenže pro letošek přišla změna vozu a ze druhého místa je hned až místo dvanácté. „Každý se těší z toho, že se vracíme do Kanady. Já nejsem výjimka. Už jsem zde jel 16krát, takže mám s tímto okruhem opravdu hodně zkušeností. Ty by mi mohly pomoci, protože Kanada není zrovna nejjednodušší okruh na naučení. Trať je tvořena z běžných komunikací, takže zde auta moc nedrží. Závodní trať je také velmi úzká,“ popisuje veterán.„Istanbul byl úplně jiným typem okruhu. Obě tratě vyžadují i jiný aero paket. Na závod vezeme nějaké nové části vozu a vím, že tým se opravdu tvrdě snaží zlepšovat náš výkon. Na této trati jsem už párkrát dojel na pódiu a mám jí rád. Jsem tedy optimista a doufám v dobrý výsledek,“ říká Brazilec, který minulý mesíc oslavil 38. narozeniny. Vítězství z této trati však Rubensi stále uniká...
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.