Jan Charouz, náhradní jezdec týmu Renault F1, se o tomto víkendu soustředí hlavně na závody Světové série Renault, která ke svému čtvrtému podniku zavítala do Brna. V sobotním závodě Formule Renault 3.5 vybojoval jezdec týmu P1 Motorsport sedmé místo absolutně a zvítězil v klasifikaci nováčků. Kromě toho se fanouškům představil také s monopostem formule 1.
Jan Charouz ale o tomto víkendu v Brně neplní jen své závodnické povinnosti ve Světové sérii Renault. V sobotu měl pražský jezdec také příležitost představit se v rámci Renault F1 Team Roadshow českým fanouškům za volantem Renaultu R29, tedy monopostu, s nímž tým Renault loni startoval ve formuli 1. České fanoušky potěšil Jan Charouz několika rychlými koly a svou jízdu zakončil několika „oslavnými kolečky“ na cílové rovince. V akci bude k vidění na Masarykově okruhu i v neděli, kdy se jede další závod Světové série Formule Renault 3.5 a Jan znovu usedne také do kokpitu formule 1.
„Možnost předvést Renault R29 v Brně, to je něco, na co jsem se těšil od začátku sezony,“ říká Jan Charouz. „Jízda s vozem formule 1 je vždycky výjimečný zážitek. Svézt se s ním v rodné zemi byla skvělá zábava. Auto bylo úžasné a čeští fanoušci nemají mnoho příležitostí vidět monoposty F1 na domácí trati, proto věřím, že si to užili stejně jako já.“
Český jezdec se navíc za volant Renaultu R29 vrátí brzy znovu. V rámci akce „Rotterdam City Racing event“ se bude 22. srpna s monopostem formule 1 prohánět v ulicích nizozemského Rotterdamu. Tento podnik se v Nizozemí těší značné popularitě a přímo na místě jej sleduje na 500 000 fanoušků!
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.