Jan Charouz, náhradní jezdec týmu Renault F1, se o tomto víkendu soustředí hlavně na závody Světové série Renault, která ke svému čtvrtému podniku zavítala do Brna. V sobotním závodě Formule Renault 3.5 vybojoval jezdec týmu P1 Motorsport sedmé místo absolutně a zvítězil v klasifikaci nováčků. Kromě toho se fanouškům představil také s monopostem formule 1.
Jan Charouz ale o tomto víkendu v Brně neplní jen své závodnické povinnosti ve Světové sérii Renault. V sobotu měl pražský jezdec také příležitost představit se v rámci Renault F1 Team Roadshow českým fanouškům za volantem Renaultu R29, tedy monopostu, s nímž tým Renault loni startoval ve formuli 1. České fanoušky potěšil Jan Charouz několika rychlými koly a svou jízdu zakončil několika „oslavnými kolečky“ na cílové rovince. V akci bude k vidění na Masarykově okruhu i v neděli, kdy se jede další závod Světové série Formule Renault 3.5 a Jan znovu usedne také do kokpitu formule 1.
„Možnost předvést Renault R29 v Brně, to je něco, na co jsem se těšil od začátku sezony,“ říká Jan Charouz. „Jízda s vozem formule 1 je vždycky výjimečný zážitek. Svézt se s ním v rodné zemi byla skvělá zábava. Auto bylo úžasné a čeští fanoušci nemají mnoho příležitostí vidět monoposty F1 na domácí trati, proto věřím, že si to užili stejně jako já.“
Český jezdec se navíc za volant Renaultu R29 vrátí brzy znovu. V rámci akce „Rotterdam City Racing event“ se bude 22. srpna s monopostem formule 1 prohánět v ulicích nizozemského Rotterdamu. Tento podnik se v Nizozemí těší značné popularitě a přímo na místě jej sleduje na 500 000 fanoušků!
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.