Jan Charouz, náhradní jezdec týmu Renault F1, se o tomto víkendu soustředí hlavně na závody Světové série Renault, která ke svému čtvrtému podniku zavítala do Brna. V sobotním závodě Formule Renault 3.5 vybojoval jezdec týmu P1 Motorsport sedmé místo absolutně a zvítězil v klasifikaci nováčků. Kromě toho se fanouškům představil také s monopostem formule 1.
Jan Charouz ale o tomto víkendu v Brně neplní jen své závodnické povinnosti ve Světové sérii Renault. V sobotu měl pražský jezdec také příležitost představit se v rámci Renault F1 Team Roadshow českým fanouškům za volantem Renaultu R29, tedy monopostu, s nímž tým Renault loni startoval ve formuli 1. České fanoušky potěšil Jan Charouz několika rychlými koly a svou jízdu zakončil několika „oslavnými kolečky“ na cílové rovince. V akci bude k vidění na Masarykově okruhu i v neděli, kdy se jede další závod Světové série Formule Renault 3.5 a Jan znovu usedne také do kokpitu formule 1.
„Možnost předvést Renault R29 v Brně, to je něco, na co jsem se těšil od začátku sezony,“ říká Jan Charouz. „Jízda s vozem formule 1 je vždycky výjimečný zážitek. Svézt se s ním v rodné zemi byla skvělá zábava. Auto bylo úžasné a čeští fanoušci nemají mnoho příležitostí vidět monoposty F1 na domácí trati, proto věřím, že si to užili stejně jako já.“
Český jezdec se navíc za volant Renaultu R29 vrátí brzy znovu. V rámci akce „Rotterdam City Racing event“ se bude 22. srpna s monopostem formule 1 prohánět v ulicích nizozemského Rotterdamu. Tento podnik se v Nizozemí těší značné popularitě a přímo na místě jej sleduje na 500 000 fanoušků!
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.