Helmut Marko, bývalý jezdec a součaný poradce Red Bull Racingu, trvá na tom, že se k oběma jezdcům chovají v Red Bullu naprosto stejně a nikdo nebyl v souboji v nevýhodě. Marko přitom po závodu označil za viníka nehody spíše Webbera.
Australan, Mark Webber, vedl od startu závodu, ale jeho kolega, Sebastien Vettel, se rozhodl zaútočit v nájezdu do zatáčky číslo 12. Jenže oba jezdci vzájemně kolidovali. Názory na celou situaci se dost liší. Těsně po skončení závodu obvinil Helmut Marko spíše Marka Webbera s tím, že měl Australan nechat svému Německému kolegovi místo.
„S oběma našimi jezdci zacházíme stejně, nikdo nemá výhodu. Vettel byl pod tlakem ze strany rychlých McLarenů. Jenže v takovéto situaci musíte myslet na tým. Stále jsme měli na to, abychom dokončili na 1. a 2. místě,“ míní Marko.
Vettel musel čelit spoustě otázek
„Byli jsme pod enormním tlakem McLarenů, které byly rychlé na rovinkách. My jsme museli získat důležitý náskok v zatáčkách. Sebastien musel na Marka zaútočit, protože jinak by ho McLareny předjely. Kdyby McLareny ztrácely 10 vteřin, tak by to byla zcela odlišná situace, jenže tohle nebyl ten případ.“
„Sebastien už byl tak dobré dva metry před Markem a už zkrátka potřeboval zatočit doprava, aby si před následnou levotočivou zatáčkou upravil jízdní stopu. Nemůžete do zatáčky brzdit na špinavé části tratě, jinak určitě víte, co by se stalo... Celá tahle situace byla zbytečná. Promluvíme se s oběma jezdci, abychom se ujistili, že už se podobná věc nebude opakovat,“ zakončil popis situace Helmut Marko.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.