Helmut Marko, bývalý jezdec a součaný poradce Red Bull Racingu, trvá na tom, že se k oběma jezdcům chovají v Red Bullu naprosto stejně a nikdo nebyl v souboji v nevýhodě. Marko přitom po závodu označil za viníka nehody spíše Webbera.
Australan, Mark Webber, vedl od startu závodu, ale jeho kolega, Sebastien Vettel, se rozhodl zaútočit v nájezdu do zatáčky číslo 12. Jenže oba jezdci vzájemně kolidovali. Názory na celou situaci se dost liší. Těsně po skončení závodu obvinil Helmut Marko spíše Marka Webbera s tím, že měl Australan nechat svému Německému kolegovi místo.
„S oběma našimi jezdci zacházíme stejně, nikdo nemá výhodu. Vettel byl pod tlakem ze strany rychlých McLarenů. Jenže v takovéto situaci musíte myslet na tým. Stále jsme měli na to, abychom dokončili na 1. a 2. místě,“ míní Marko.
Vettel musel čelit spoustě otázek
„Byli jsme pod enormním tlakem McLarenů, které byly rychlé na rovinkách. My jsme museli získat důležitý náskok v zatáčkách. Sebastien musel na Marka zaútočit, protože jinak by ho McLareny předjely. Kdyby McLareny ztrácely 10 vteřin, tak by to byla zcela odlišná situace, jenže tohle nebyl ten případ.“
„Sebastien už byl tak dobré dva metry před Markem a už zkrátka potřeboval zatočit doprava, aby si před následnou levotočivou zatáčkou upravil jízdní stopu. Nemůžete do zatáčky brzdit na špinavé části tratě, jinak určitě víte, co by se stalo... Celá tahle situace byla zbytečná. Promluvíme se s oběma jezdci, abychom se ujistili, že už se podobná věc nebude opakovat,“ zakončil popis situace Helmut Marko.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.