Technický ředitel Renaultu James Allison uvedl, že se týmu povedlo od začátku sezóny 2010 v Bahrajnu rychlit svůj monopost R30 o 3/4 vteřiny na kolo. Týmu z Enstone patří průběžné páté místo v šampionátu.
Přitom loni prožíval svou nejhorší sezónu, navíc poskvrněnou singapurským skandálem, kvůli kterého museli motosport opustit dva jeho vedoucího představitelé. Tým byl nakonec odprodán společnosti Genii Capital a podstoupil nejen manažerskou, ale i jezdeckou obměnu. Svými letošními výkony všechny překvapil.
"S posledními úpravami, které jsme nasadili na vůz o víkendu v Monaku, činí zlepšení už přibližně 3/4 vteřiny na kolo," odpověděl Allison na dotaz, o kolik se jim podařilo zrychlit.
"Přivážíme balík vylepšení na každý závod, včetně Monaka, které těsně navazovalo na předchozí závod. Očekáváme, že to takto budeme dělat celý rok. Navíc běží také dva projekty, jenž budou představovat vetší pokrok.
Renault R30 pilotovaný Kubicou v ulicích Monte Carla
Loni jsme měli špatnou sezónu a chceme to hodit za hlavu co nejdříve. Myslím, že se nám povedl začátek, ale stále nejsme zdaleka tam, kde bychom potřebovali být, jak jde vidět z rozdílu, který nás dělí od Red Bullu na normálních okruzích. Určitě se ale ubíráme správným směrem a snad se nám podaří naplnit naše očekávání, která jsou vskutku velmi vysoká."
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.