Peteru Sauberovi není ani přes mizerné výsledky v dosavadní sezóně líto, že se znovu ujal týmu, který kdysi založil.
Tým, který odkoupil zpět od BMW, prožívá nejhorší vstup do sezóny ve své historii. Sauber přesto pevně věří, že bude znovu vítězit: "Na konci listopadu jsem měl dvě možnosti: buď tým převzít, nebo pozorovat zavření Hinwilu. Ta druhá pro mě nebyla správnou volbou. Bylo jasné, že to nebude jednoduché. Udělal bych to však znovu!"
Švýcar přiznává, že výkonnost týmů není taková, jakou před sezónou očekávali, a obává se, že k obratu jen tak rychle nedojde: "Samozřejmě jsme po zimních testech očekávali více. Faktem ale zůstává, že na své přímé soupeře ztrácíme. James Key, náš nový technický ředitel, již provedl pár prvotních analýz a vytýčil měřítka, kterých se musíme držet.
Je však inženýrem, nikoliv zázračným pracovníkem, chvíli to potrvá, než se to projeví ve výsledcích. Naši konkurenti také nebudou stát na místě, musíme učinit rovnou dva kroky vpřed, máme-li naši ztrátu odčinit. James se nyní začal věnovat střednědobému a dlouhodobému vývoji."
Kamuj Kobajaši s vozem BMW Sauber C29 v Bahrajnu
Sauberu také chybí velcí sponzoři, přesto se Peter domnívá, že si se současným rozpočtem na letošní sezónu vystačí: "Když jsem tým na konci listopadu koupil, neměli jsme žádné sponzory ani jisté místo na startovním roštu, šel jsem do toho po hlavě. Vůz byl celý bílý. Nemohl jsem ale vědět, že C29 bude tak pomalý. Bylo bláhové si myslet, že na počátku roku 2010 budeme stále ještě schopni sehnat velké sponzory.
Přesto jsme pro letošní sezónu finančně zajištěni. V hledání sponzorů se soustředíme hlavně na roku 2011, což ale samozřejmě neznamená, že se nesnažíme sehnat nové sponzory ještě pro letošní rok."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.