Peteru Sauberovi není ani přes mizerné výsledky v dosavadní sezóně líto, že se znovu ujal týmu, který kdysi založil.
Tým, který odkoupil zpět od BMW, prožívá nejhorší vstup do sezóny ve své historii. Sauber přesto pevně věří, že bude znovu vítězit: "Na konci listopadu jsem měl dvě možnosti: buď tým převzít, nebo pozorovat zavření Hinwilu. Ta druhá pro mě nebyla správnou volbou. Bylo jasné, že to nebude jednoduché. Udělal bych to však znovu!"
Švýcar přiznává, že výkonnost týmů není taková, jakou před sezónou očekávali, a obává se, že k obratu jen tak rychle nedojde: "Samozřejmě jsme po zimních testech očekávali více. Faktem ale zůstává, že na své přímé soupeře ztrácíme. James Key, náš nový technický ředitel, již provedl pár prvotních analýz a vytýčil měřítka, kterých se musíme držet.
Je však inženýrem, nikoliv zázračným pracovníkem, chvíli to potrvá, než se to projeví ve výsledcích. Naši konkurenti také nebudou stát na místě, musíme učinit rovnou dva kroky vpřed, máme-li naši ztrátu odčinit. James se nyní začal věnovat střednědobému a dlouhodobému vývoji."
Kamuj Kobajaši s vozem BMW Sauber C29 v Bahrajnu
Sauberu také chybí velcí sponzoři, přesto se Peter domnívá, že si se současným rozpočtem na letošní sezónu vystačí: "Když jsem tým na konci listopadu koupil, neměli jsme žádné sponzory ani jisté místo na startovním roštu, šel jsem do toho po hlavě. Vůz byl celý bílý. Nemohl jsem ale vědět, že C29 bude tak pomalý. Bylo bláhové si myslet, že na počátku roku 2010 budeme stále ještě schopni sehnat velké sponzory.
Přesto jsme pro letošní sezónu finančně zajištěni. V hledání sponzorů se soustředíme hlavně na roku 2011, což ale samozřejmě neznamená, že se nesnažíme sehnat nové sponzory ještě pro letošní rok."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.