Systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), jenž dočasně zvyšuje výkon vozu, by se mohl do Formule 1 vrátit již příští rok, jak vyplývá ze včerejší schůzky týmů Formule 1 (FOTA), která se uskutečnila v Londýně.
Byť pravidla jeho nasazení stále umožňují, týmy se před sezónou dohodly, že ho letos v rámci snižování nákladů nebudou používat. Po schůzce FOTA technický ředitel Williamsu Sam Michael prohlásil, že Renault a Ferrari nabízejí týmům levnější a silnější verzi systému.
"Ferrari s Renaultem dali návrh, že by mohli dodávat KERS za méně než 1 milion Eur. S tím by týmy souhlasili, Ferrari s Renaultem ale říkají, že pokud nedojde ke zvýšení poskytované energie ze současných 400 kJ na 600 či 800 kJ tak, aby byl KERS užitečnější, pak do toho nejsou ochotni jít," říká Michael.
"Renault by jej dodal každému, kdo by o něj požádal, a Ferrari pro své zákazníky - pro kohokoliv, kdo používá motory Ferrari," dodává technický ředitel Williamsu s tím, že Williams by navíc zřejmě nasadil svůj vlastní systém - poté, co navýšil svůj podíl v nové společnosti Williams Hybrid Power, která převzala jeho vývoj.
"Myslím, že do Barcelony se vedení FOTA bude snažit o KERSu pro rok 2011 definitivně rozhodnout. Zatím kvůli toho panují rozdílné názory," dodává Michael.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.