Systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS), jenž dočasně zvyšuje výkon vozu, by se mohl do Formule 1 vrátit již příští rok, jak vyplývá ze včerejší schůzky týmů Formule 1 (FOTA), která se uskutečnila v Londýně.
Byť pravidla jeho nasazení stále umožňují, týmy se před sezónou dohodly, že ho letos v rámci snižování nákladů nebudou používat. Po schůzce FOTA technický ředitel Williamsu Sam Michael prohlásil, že Renault a Ferrari nabízejí týmům levnější a silnější verzi systému.
"Ferrari s Renaultem dali návrh, že by mohli dodávat KERS za méně než 1 milion Eur. S tím by týmy souhlasili, Ferrari s Renaultem ale říkají, že pokud nedojde ke zvýšení poskytované energie ze současných 400 kJ na 600 či 800 kJ tak, aby byl KERS užitečnější, pak do toho nejsou ochotni jít," říká Michael.
"Renault by jej dodal každému, kdo by o něj požádal, a Ferrari pro své zákazníky - pro kohokoliv, kdo používá motory Ferrari," dodává technický ředitel Williamsu s tím, že Williams by navíc zřejmě nasadil svůj vlastní systém - poté, co navýšil svůj podíl v nové společnosti Williams Hybrid Power, která převzala jeho vývoj.
"Myslím, že do Barcelony se vedení FOTA bude snažit o KERSu pro rok 2011 definitivně rozhodnout. Zatím kvůli toho panují rozdílné názory," dodává Michael.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.