Šéf majoritního akcionáře závodního týmu Renaultu - skupiny Genii - Gerard Lopez tvrdí, že Robert Kubica má vše potřebné pro to, aby se jednoho dne stal mistrem světa.
Polák po nemastných-neslaných výkonech v loňské sezóně, kdy jezdil v barvách BMW Sauberu, letos dosahuje s Renaultem parádních výsledků, když v posledních třech závodech dojel druhý, třetí a pátý. Někteří jej díky tomu již spojují s Ferrari, kde by údajně mohl nahradit Felipeho Massu.
"Roberta znám z BMW, ještě před tím, než vstoupil do F1. Jsem velmi silně přesvědčen, že co se týče čisté rychlosti a charakteru, je jedním z mála pilotů, kteří by si zasloužili vyhrát titul mistra světa," tvrdí Lopez.
"V Číně to byl z našeho pohledu velmi dobrý závod. Základem bylo, že tým nedělal žádné chyby, správně se rozhodoval - což ostatně dělá od počátku sezóny. Mám radost z Vitalije, jaký výkon předváděl po nováčkovské chybě, kdy dostal smyk. Déšť je prubířským kamenem, který vám toho o pilotech prozradí mnoho, protože zvyšuje nároky na řízení. Takže práce, kterou v dešti odvedl, byla úžasná."
Kubica se řítí na cílovou rovinku v Šanghaji
Renault podle něj potřebuje zlepšit rychlost v kvalifikaci: "V kvalifikaci je Robert tam, kde bychom nyní měli být - zřejmě někde mezi 6. a 8. místem. Vitalij bojuje o desáté, což je na nováčka samozřejmě výborné. V závodech si vedeme lépe. Vůz se v nich pohybuje zhruba tam, kde jsme očekávali, velmi usilovně proto pracujeme na zrychlení v kvalifikaci.
Když jsme převzali tým, obzvlášť tvrdě jsme pracovali na vývoji. Novinky nasazujeme téměř v každém závodě, máme tedy velmi agresivní plán vývoje. Pokud si vzpomenete, během posledního testu v Barceloně [v únoru] jsme nikterak nezářili, do Bahrajnu jsme přivezli velká vylepšení a vůz byl jiný. Je samozřejmě dobrý.
Petrov v Číně příjemně překvapil - poradil si na závěr s Schumacherem i Webberem
Pro Barcelonu máme připraveny také nové díly, je to ale velká cena i pro ostatní týmy, které tam rovněž představí velká vylepšení. Doufáme, že je doženeme, uvidíme. Prozradí nám to, jak na tom jsme, podle toho se to bude dále vyvíjet."
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.