Šéf majoritního akcionáře závodního týmu Renaultu - skupiny Genii - Gerard Lopez tvrdí, že Robert Kubica má vše potřebné pro to, aby se jednoho dne stal mistrem světa.
Polák po nemastných-neslaných výkonech v loňské sezóně, kdy jezdil v barvách BMW Sauberu, letos dosahuje s Renaultem parádních výsledků, když v posledních třech závodech dojel druhý, třetí a pátý. Někteří jej díky tomu již spojují s Ferrari, kde by údajně mohl nahradit Felipeho Massu.
"Roberta znám z BMW, ještě před tím, než vstoupil do F1. Jsem velmi silně přesvědčen, že co se týče čisté rychlosti a charakteru, je jedním z mála pilotů, kteří by si zasloužili vyhrát titul mistra světa," tvrdí Lopez.
"V Číně to byl z našeho pohledu velmi dobrý závod. Základem bylo, že tým nedělal žádné chyby, správně se rozhodoval - což ostatně dělá od počátku sezóny. Mám radost z Vitalije, jaký výkon předváděl po nováčkovské chybě, kdy dostal smyk. Déšť je prubířským kamenem, který vám toho o pilotech prozradí mnoho, protože zvyšuje nároky na řízení. Takže práce, kterou v dešti odvedl, byla úžasná."
Kubica se řítí na cílovou rovinku v Šanghaji
Renault podle něj potřebuje zlepšit rychlost v kvalifikaci: "V kvalifikaci je Robert tam, kde bychom nyní měli být - zřejmě někde mezi 6. a 8. místem. Vitalij bojuje o desáté, což je na nováčka samozřejmě výborné. V závodech si vedeme lépe. Vůz se v nich pohybuje zhruba tam, kde jsme očekávali, velmi usilovně proto pracujeme na zrychlení v kvalifikaci.
Když jsme převzali tým, obzvlášť tvrdě jsme pracovali na vývoji. Novinky nasazujeme téměř v každém závodě, máme tedy velmi agresivní plán vývoje. Pokud si vzpomenete, během posledního testu v Barceloně [v únoru] jsme nikterak nezářili, do Bahrajnu jsme přivezli velká vylepšení a vůz byl jiný. Je samozřejmě dobrý.
Petrov v Číně příjemně překvapil - poradil si na závěr s Schumacherem i Webberem
Pro Barcelonu máme připraveny také nové díly, je to ale velká cena i pro ostatní týmy, které tam rovněž představí velká vylepšení. Doufáme, že je doženeme, uvidíme. Prozradí nám to, jak na tom jsme, podle toho se to bude dále vyvíjet."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.