Heikki Kovalainen je s dosavadním vývojem vozu v týmu Lotus velmi spokojený. V Barceloně by měl tým představit nový aerodynamický balíček, který by měl vůz zrychlit až o 1 vteřinu.
Ze třech nových týmů se zatím celkem jednoznačně jeví jako nejlépe připravený Lotus. Rychlostně jsou sice na tom týmy Lotus a Virgin podobně, ale co se týče spolehlivosti, tak Lotus výrazně převládá. „V zimních testech jsme také měli problémy se spolehlivostí. Ale od té doby už je nemáme, což trošku překvapuje i nás,“ říká Heikki.Znamená to teda, že je Lotus na správné cestě? „Musíme neustále pokračovat ve vývoji a učit se. To mě baví. Cesta je ale ještě dlouhá,“ říká vítěz jedné VC. V nadcházející Grand Prix Číny by tým rád oslavil další dokončení závodu vozem Lotus-Cosworth T127. Výrazné zrychlení má pak přijít při VC Španělska.
Lotusy by už brzy měli soupeřit i s jinými týmy
„Měli bychom z továrny obdržet vylepšení, která by nás mohla výrazně posunout směrem vpřed. Zrychlit bychom mohli až o vteřinu. Uvidíme ale, co přivezou na první evropský závod ostatní týmy,“ popisuje Fin. Cílem Lotusu není pouze porazit Virgin, ale také by se chtěl přiblížit některému etablovanému týmu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.