Renault vytěžil z prvních tří závodů 30 bodů, což je více, než by se dle konkurenceschopnosti jejich monopostu dalo očekávat. Do Číny míří s dalšími novinkami a záměrem dostat se před svého nejbližšího soupeře v tabulce - Mercedes GP.
Robert Kubica tvrdě pracuje, neustále se ptá na nové díly a na to, jak probíhá vývoj, a svými výbornými výsledky motivuje celý tým. Druhý pilot Vitalij Petrov má zatím smůlu - nedojel ani v jednom závodě, jeho rychlost na to, že v F1 teprve začíná, ale nebyla špatná.
V Číně se Renault bude snažit dostat před Mercedes, který trochu zaostává za předsezonním očekáváním. Ze slov technického ředitele Jamese Allisona vyplývá, že si na Němce docela věří: "Můžeme je předběhnout, protože momentálně jsou rychlejší než my pouze v kvalifikaci, zatímco v závodě v Malajsii jsme už měli navrch."
Renault je velmi aktivní i ve vývoji svého vozu a letos představil více viditelných novinek, než týmy, které jsou v počtu bodů před ním. Co chystá do Číny? "Přivezeme další díly - novou podlahu a alternativní variantu předního křídla. Nikdy jsme netajili náš záměr agresivně vyvíjet monopost během roku 2010.
Agresivní vývoj znamená mít chytré nápady, které co nejrychleji dostanete na okruh. Rychlost našeho vývoje aerodynamiky je celou dobu vysoká, minimálně dvakrát vyšší než loni. Díky racionalizaci v továrně se nám také daří realizovat nápady na voze za poloviční dobu, než tomu bylo minulý rok," říká Allison, který přičítá polovinu úspěchů CFD oddělení.
Ve vývoji se zaměřují spíše na aerodynamiku, která má větší vliv na výkonnost monopostu, než na mechanická vylepšení. V projektech se věnují zavěšení a brzdám, prioritu má ovšem aerodynamika.
Jestli se před Mercedes dostanou, budeme moci sledovat o nadcházejícím víkendu, kdy se jede Velká cena Číny. Jednoduché to ovšem nebude - německá stáj totiž také usilovně pracuje na zlepšení svého vozu.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.