Renault vytěžil z prvních tří závodů 30 bodů, což je více, než by se dle konkurenceschopnosti jejich monopostu dalo očekávat. Do Číny míří s dalšími novinkami a záměrem dostat se před svého nejbližšího soupeře v tabulce - Mercedes GP.
Robert Kubica tvrdě pracuje, neustále se ptá na nové díly a na to, jak probíhá vývoj, a svými výbornými výsledky motivuje celý tým. Druhý pilot Vitalij Petrov má zatím smůlu - nedojel ani v jednom závodě, jeho rychlost na to, že v F1 teprve začíná, ale nebyla špatná.
V Číně se Renault bude snažit dostat před Mercedes, který trochu zaostává za předsezonním očekáváním. Ze slov technického ředitele Jamese Allisona vyplývá, že si na Němce docela věří: "Můžeme je předběhnout, protože momentálně jsou rychlejší než my pouze v kvalifikaci, zatímco v závodě v Malajsii jsme už měli navrch."
Renault je velmi aktivní i ve vývoji svého vozu a letos představil více viditelných novinek, než týmy, které jsou v počtu bodů před ním. Co chystá do Číny? "Přivezeme další díly - novou podlahu a alternativní variantu předního křídla. Nikdy jsme netajili náš záměr agresivně vyvíjet monopost během roku 2010.
Agresivní vývoj znamená mít chytré nápady, které co nejrychleji dostanete na okruh. Rychlost našeho vývoje aerodynamiky je celou dobu vysoká, minimálně dvakrát vyšší než loni. Díky racionalizaci v továrně se nám také daří realizovat nápady na voze za poloviční dobu, než tomu bylo minulý rok," říká Allison, který přičítá polovinu úspěchů CFD oddělení.
Ve vývoji se zaměřují spíše na aerodynamiku, která má větší vliv na výkonnost monopostu, než na mechanická vylepšení. V projektech se věnují zavěšení a brzdám, prioritu má ovšem aerodynamika.
Jestli se před Mercedes dostanou, budeme moci sledovat o nadcházejícím víkendu, kdy se jede Velká cena Číny. Jednoduché to ovšem nebude - německá stáj totiž také usilovně pracuje na zlepšení svého vozu.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.