Po hektickém období, kdy se BMW rozhodlo prodat svůj tým F1 a šampionát opustit, se teď Peter Sauber chce soustředit na zajištění sponzorů a vylepšení rychlosti vozu. Na nějaké prodávání stáje není čas.
Peter Sauber je už od začátku sezony opět tam, kde po prodeji vlastního týmu značce BMW už nikdy nechtěl být: na boxové zídce. 66letý Švýcar svůj tým totiž od automobilky opětovně převzal. Kdyby tak neučinil, tak by stáj z Hinwilu musela svoje působení ukončit „Prodejní cena byla pro jednotlivce velmi, ale velmi, vysoká. Máme o 40% menší rozpočet, než za dob BMW. Také počty zaměstnanců výrazně poklesly: ze 390 na 260. V současné době ale nehledám žádného kupce týmu. Situace v týmu se musí uklidnit, musím zajistit sponzory na sezonu 2011 a také nás čeká hodně práce na voze a jeho rychlosti,“ říká Sauber.Peter Sauber má velice zvláštní kontakt s automobilkami. V roce 1993 dovedl díky svému týmu Mercedes zpět do F1. Poté svou stáj prodal jiné německé automobilce: BMW. Teď zase jeho tým jezdí s motory Ferrari. V dosud odjetých závodech, narozdíl od zimního testování, ale potenciál vozu C29 jezdci Pedro de la Rosa a Kamui Kobayashi plně nedokázali využít. „Je to zklamání. Očekávali jsme víc. Naším jasným cílem je, abychom v poháru konstruktérů získali šesté místo, které vloni obsadilo BMW,“ potvrzuje rozpačité výkony Sauber.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.