Není to tak dlouho, co se čelní představitelé formule jedna nechali slyšet, že nová pravidla nefungují a chce to další změnu. Stačila však jedna zajímavá velká cena a šéfové týmů naopak krotí vizionářské vášně.
Jedním z hlasů, které po otvíráku letošní sezóny v Bahrajnu volaly po změně, byl například Martin Whitmarsh z McLarenu (zde). Čtrnáct dní nato je však situace odlišná. Velká cena Austrálie byla od začátku nabitá událostmi - ke slovu přišel zpomalovací vůz, počasí bylo nejisté, hodně se předjíždělo i bouralo. Týmoví šéfové jsou ve svých názorech rázem opatrnější.„V Melbourne jsou závody vždycky zajímavé, stejně tomu bylo i dnes. Podle mě by byla chyba rýpat do změn v pravidlech po tom, co jsme viděli ve dvou velkých cenách. Dnes to byl zajímavý závod F1, hodně nevypočitatelný,“ pochvaloval si v neděli Christian Horner z Red Bullu. Asociace týmů formule jedna FOTA se v pátek sejde v Malajsii, aby prodiskutovala budoucí změny. Šéf Ferrari Stefano Domenicali si myslí, že na zvažování jakýchkoli kroků ke změnám pravidel je ještě příliš brzy.„Po Bahrajnu jsem řekl ´Uklidněme se a počkejme si na vývoj sezóny´. Vždycky je špatné, když jste plni emocí. Shrnutí se dělá na konci, ne v průběhu sezóny,“ řekl Domenicali. Nevylučuje však, že se debaty na téma pravidel znovu rozběhnou.„Možná uvidíme v Malajsii další nudný závod a začneme o tom diskutovat. Všechny týmy FOTA ale musí čelit opravdovému problému, a to jsou pomalejší vozy nováčků,“ upozornil šéf Ferrari.
Martin Whitmarsh naopak nyní zastává názor, že Austrálie nebyla žádnou anomálií, ale podobných závodů se ještě dočkáme.
„Nemyslím, že to byla jednorázová záležitost. Když zamícháte safety car, déšť a těžké podmínky do jakéhokoliv závodu v jakékoli sezóně, vždycky je to skvělé. V Bahrajnu jsme si mysleli, že to nebyl příliš vzrušující začátek sezóny, ale dnes se ukázalo, že za správných okolností to je možné,“ vysvětlil Whitmarsh posun ve svém názoru.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.