Není to tak dlouho, co se čelní představitelé formule jedna nechali slyšet, že nová pravidla nefungují a chce to další změnu. Stačila však jedna zajímavá velká cena a šéfové týmů naopak krotí vizionářské vášně.
Jedním z hlasů, které po otvíráku letošní sezóny v Bahrajnu volaly po změně, byl například Martin Whitmarsh z McLarenu (zde). Čtrnáct dní nato je však situace odlišná. Velká cena Austrálie byla od začátku nabitá událostmi - ke slovu přišel zpomalovací vůz, počasí bylo nejisté, hodně se předjíždělo i bouralo. Týmoví šéfové jsou ve svých názorech rázem opatrnější.„V Melbourne jsou závody vždycky zajímavé, stejně tomu bylo i dnes. Podle mě by byla chyba rýpat do změn v pravidlech po tom, co jsme viděli ve dvou velkých cenách. Dnes to byl zajímavý závod F1, hodně nevypočitatelný,“ pochvaloval si v neděli Christian Horner z Red Bullu. Asociace týmů formule jedna FOTA se v pátek sejde v Malajsii, aby prodiskutovala budoucí změny. Šéf Ferrari Stefano Domenicali si myslí, že na zvažování jakýchkoli kroků ke změnám pravidel je ještě příliš brzy.„Po Bahrajnu jsem řekl ´Uklidněme se a počkejme si na vývoj sezóny´. Vždycky je špatné, když jste plni emocí. Shrnutí se dělá na konci, ne v průběhu sezóny,“ řekl Domenicali. Nevylučuje však, že se debaty na téma pravidel znovu rozběhnou.„Možná uvidíme v Malajsii další nudný závod a začneme o tom diskutovat. Všechny týmy FOTA ale musí čelit opravdovému problému, a to jsou pomalejší vozy nováčků,“ upozornil šéf Ferrari.
Martin Whitmarsh naopak nyní zastává názor, že Austrálie nebyla žádnou anomálií, ale podobných závodů se ještě dočkáme.
„Nemyslím, že to byla jednorázová záležitost. Když zamícháte safety car, déšť a těžké podmínky do jakéhokoliv závodu v jakékoli sezóně, vždycky je to skvělé. V Bahrajnu jsme si mysleli, že to nebyl příliš vzrušující začátek sezóny, ale dnes se ukázalo, že za správných okolností to je možné,“ vysvětlil Whitmarsh posun ve svém názoru.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.