Šéf týmu McLaren Martin Whitmarsh po úvodním závodě sezony F1, Velké ceně Bahrajnu, soudí, že nová pravidla přinesla do seriálu spíše nudu než vzrušení, a volá po nové změně regulí.
Whitmarsh poukázal na to, že za situace, kdy je zakázáno dotankovávání paliva, zajíždí většina týmů do boxů během závodu jen jednou a hodně jezdců včetně Michaela Schumachera si stěžovalo, že je těžké přiblížit se k rivalům a předjíždět.
"My jsme byli jedním ze třech týmů, které upozorňovaly, že by byly vhodné až dvě zastávky v boxech. Myslím, že by se to nyní mělo znovu otevřít," prohlásil Whitmarsh, podle něhož by dvojí povinné zajetí do boxů napomohlo dramatizaci závodů a zabránilo by přehnaně konzervativní jízdě s cílem šetřit pneumatiky.
"Možná bychom měli zatlačit i na dodavatele pneumatik, firmu Bridgestone, a požádat je o přípravu trochu jiných gum. Potřebujeme superměkké pneumatiky, které by odešly už po dvaceti kolech. Pak už by si nikdo nedovolil vyvážet se polovinu závodu v lehkém tempu. Momentálně je ale situace taková, že je těžké rozhodnout se pro útok, protože pak si zničíte gumy a musíte do boxů víckrát než soupeři," vysvětlil šéf McLarenu.
"Je to na nás všech, F1 musí lidi bavit. Nemůže to být pouze procesí dvaceti monopostů. V Bahrajnu jsme určitě neviděli nejlepší show. Je třeba dát hlavy dohromady a něco vymyslet. Osobně si myslím, že bychom měli přikázat dvě zastávky," soudí Whitmarsh.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.