První kvalifikaci v letošní sezóně vyhrál Sebastian Vettel, za ním dojely obě Ferrari. Piloti McLarenu obsadili čtvrtou (Hamilton) a osmou (Button) příčku.
Alonso v poslední části kvalifikace zpočátku vedl. Ferrari bylo jedním z mála týmů, které vsadilo v závěru na dvě jízdy.Vettelův čas 1:54,101 min byl však o 0,9 vteřiny rychlejší než prvotní Alonsův a nakonec nebyl nikým z ostatních devíti pilotů překonán. Mladý Němec si tak zajistil šesté vítězství v kvalifikaci ve své kariéře.Obě Ferrari se ke konci svých druhých výjezdů zlepšily a Massa nakonec svého týmového kolegu porazil o 0,366 vteřiny.
První kolo Lewise Hamiltona bylo až o 1,8 vteřiny horší než to, které zajel Alonso. V další jízdě se zlepšil, stále to však bylo o vteřinu hroší než Vettelův čas.
Nico Rosberg obsadil pátou příčku a porazil svého velezkušeného kolegu Michaela Schumachera, jenž do závodu vyrazí až ze sedmého místa - za Markem Webberem, ale před Jensonem Buttonem.
Úřadující mistr světa měl celkem štěstí v prostřední části, kdy figuroval na nepostupové 11 pozici. Při svém druhém pokusu se ale mírně zlepšil a protlačil se tak do finále na úkor Rubense Barrichella.Robert Kubica posunul Renault do elitní desítky, kde obsadil nakonec devátou příčku. Slibnou formu prokázal i Adrian Sutil s Force Indií, jenž zítra vystartuje z poněkud nevýhodného desátého místa. Ten byl jediným pilotem, jenž v poslední části použil tvrdší směs.
Na chvostu startovního roštu se žádné překvapení nekoná - nikdo z nových týmů nepostoupil dále. Výjimku z pravidel dostal a překvapivě vyjel (tento víkend vůbec poprvé) Karun Chandhok s druhým vozem HRT, dle očekávání ale díru do světa neudělal, na postupové místo mu scházelo více než 8 vteřin, na svého týmového kolegu Sennu ztratil 1,7 vteřiny.Trápily se oba Saubery i Tora Rossa a nakonec to byl Jaime Alguersuari, jenž jako jediný ze zavedených stáji obsadil v první části nepostupovou 18. příčku, zejména kvůli přetáčivému smyku, který dostal ve svém posledním kole.
(Časy v tabulce u pilotů na 11. - 24. místě představují ztrátu na postupovou pozici do další části kvalifikace).
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.