První kvalifikaci v letošní sezóně vyhrál Sebastian Vettel, za ním dojely obě Ferrari. Piloti McLarenu obsadili čtvrtou (Hamilton) a osmou (Button) příčku.
Alonso v poslední části kvalifikace zpočátku vedl. Ferrari bylo jedním z mála týmů, které vsadilo v závěru na dvě jízdy.Vettelův čas 1:54,101 min byl však o 0,9 vteřiny rychlejší než prvotní Alonsův a nakonec nebyl nikým z ostatních devíti pilotů překonán. Mladý Němec si tak zajistil šesté vítězství v kvalifikaci ve své kariéře.Obě Ferrari se ke konci svých druhých výjezdů zlepšily a Massa nakonec svého týmového kolegu porazil o 0,366 vteřiny.
První kolo Lewise Hamiltona bylo až o 1,8 vteřiny horší než to, které zajel Alonso. V další jízdě se zlepšil, stále to však bylo o vteřinu hroší než Vettelův čas.
Nico Rosberg obsadil pátou příčku a porazil svého velezkušeného kolegu Michaela Schumachera, jenž do závodu vyrazí až ze sedmého místa - za Markem Webberem, ale před Jensonem Buttonem.
Úřadující mistr světa měl celkem štěstí v prostřední části, kdy figuroval na nepostupové 11 pozici. Při svém druhém pokusu se ale mírně zlepšil a protlačil se tak do finále na úkor Rubense Barrichella.Robert Kubica posunul Renault do elitní desítky, kde obsadil nakonec devátou příčku. Slibnou formu prokázal i Adrian Sutil s Force Indií, jenž zítra vystartuje z poněkud nevýhodného desátého místa. Ten byl jediným pilotem, jenž v poslední části použil tvrdší směs.
Na chvostu startovního roštu se žádné překvapení nekoná - nikdo z nových týmů nepostoupil dále. Výjimku z pravidel dostal a překvapivě vyjel (tento víkend vůbec poprvé) Karun Chandhok s druhým vozem HRT, dle očekávání ale díru do světa neudělal, na postupové místo mu scházelo více než 8 vteřin, na svého týmového kolegu Sennu ztratil 1,7 vteřiny.Trápily se oba Saubery i Tora Rossa a nakonec to byl Jaime Alguersuari, jenž jako jediný ze zavedených stáji obsadil v první části nepostupovou 18. příčku, zejména kvůli přetáčivému smyku, který dostal ve svém posledním kole.
(Časy v tabulce u pilotů na 11. - 24. místě představují ztrátu na postupovou pozici do další části kvalifikace).
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.