Francouzská automobilka požádala mezinárodní automobilovou federaci, FIA, o povolení dodatečných úprav jejich zmraženého motoru RS27. V neposlední řadě na značku Renault vytváří velký tlak jejich zákaznický tým Red Bull.
Přestože jsou všechny motory zmraženy a oficiálně se nesmí vyvíjet, existuje určitá hranice pro dodatečný vývoj. Tu by teď chtěl využít Renault. Podle Autosportu by Renault na svém motoru rád provedl určité změny.Motory sice mají být zmraženy, ale Mezinárodní automobilová federace může udělit výjimku pro vývoj daného motoru. Provedené práce však musejí také schválit ostatní týmy. Tyto dodatečné úpravy však nesmějí mít za cíl zvýšení výkonu motoru. Proto Renault pochopitelně oficiálně žádá o povolení vylepšení spolehlivosti a snížení spotřeby. Ve skutečnosti ale jde o jediné: Přidat potřebné koně, které Francouzům na Mercedes nebo třeba Ferrari schází.Proto, pokud by byla výjimka opravdu udělena, se předpokládá, že by motor posílil až o 30 koní. Cíl FIA je jasný - chce, aby měli všechny motory zhruba stejnou výkonnost. Rozdílná by měla být pouze např.: spotřeba nebo průběh točivého momentu. Z tohoto důvodu by se měly náklady na vývoj motorů radikálně snížit.„Otázka motorů je velmi zapeklitá, ale byla by škoda, kdyby se právě kvůli motorům vyhrávalo nebo prohrávalo mistrovství. Renault musí najít nějaké řešení, jak celou záležitost vyřešit, a to velmi rychle,“ dává najevo svou nespokojenost šéf Red Bullu Christian Horner.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.