Francouzská automobilka požádala mezinárodní automobilovou federaci, FIA, o povolení dodatečných úprav jejich zmraženého motoru RS27. V neposlední řadě na značku Renault vytváří velký tlak jejich zákaznický tým Red Bull.
Přestože jsou všechny motory zmraženy a oficiálně se nesmí vyvíjet, existuje určitá hranice pro dodatečný vývoj. Tu by teď chtěl využít Renault. Podle Autosportu by Renault na svém motoru rád provedl určité změny.Motory sice mají být zmraženy, ale Mezinárodní automobilová federace může udělit výjimku pro vývoj daného motoru. Provedené práce však musejí také schválit ostatní týmy. Tyto dodatečné úpravy však nesmějí mít za cíl zvýšení výkonu motoru. Proto Renault pochopitelně oficiálně žádá o povolení vylepšení spolehlivosti a snížení spotřeby. Ve skutečnosti ale jde o jediné: Přidat potřebné koně, které Francouzům na Mercedes nebo třeba Ferrari schází.Proto, pokud by byla výjimka opravdu udělena, se předpokládá, že by motor posílil až o 30 koní. Cíl FIA je jasný - chce, aby měli všechny motory zhruba stejnou výkonnost. Rozdílná by měla být pouze např.: spotřeba nebo průběh točivého momentu. Z tohoto důvodu by se měly náklady na vývoj motorů radikálně snížit.„Otázka motorů je velmi zapeklitá, ale byla by škoda, kdyby se právě kvůli motorům vyhrávalo nebo prohrávalo mistrovství. Renault musí najít nějaké řešení, jak celou záležitost vyřešit, a to velmi rychle,“ dává najevo svou nespokojenost šéf Red Bullu Christian Horner.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.