Renault se ostře pustil do Mezinárodní automobilové federace (FIA) za to, že schválila radikální systém McLarenu - vedení vzduchu k zadnímu křídlu vnitřkem monopostu (F-kanál), kdy pilot ovládá přívod vzduchu speciálním otvorem na horní části nosu.
FIA včera povolila McLarenu startovat s tímto řešením, které umožňuje britskému týmu dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlost. Dle Francouzů se jedná o jasné porušení pravidel, o jejichž objasnění požádal minulý týden Red Bull.Ředitel Renaultu Bob Bell rozhořčeně prohlásil: "Je zcela zřejmě, že křídlo McLarenu je naprosto nelegální. Zcela rozdupali ducha pravidel a předpisů. Podle mě to je směšné v současné době, kdy se týmy snaží ušetřit peníze. Jsme omezeni počtem lidí, které můžeme přivézt na trať, mechanici pak musí absurdně pracovat dlouhé hodiny v noci aby připravili auto."
"Nyní jsme právě zahájili další závody ve zbrojení, jež nás budou stát spoustu peněz. Je to nesmyslné. Myslím, že vrcholný řídící orgán by měl být při takových rozhodnutích odpovědnější," hořekuje Bell.
A zda podají protest? "Upřímně to ještě nemůžu komentovat. Očividně není jasné, zda v v této fázi může někdo protestovat."
Renault má tedy v Bahrajnu těžkou hlavu. A to nejen kvůli zadnímu křídlu McLarenu. I jejich motor zde nepodává takové výkony jako konkurence. Dle některých za špičkou zaostává až o 30 koní, a proto chce opět požádat o dodatečné povolení k jeho úpravě. Žel na tuto slabinu může doplatit i ambiciózní Red Bull, který jejich agregáty používá.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.