Renault se ostře pustil do Mezinárodní automobilové federace (FIA) za to, že schválila radikální systém McLarenu - vedení vzduchu k zadnímu křídlu vnitřkem monopostu (F-kanál), kdy pilot ovládá přívod vzduchu speciálním otvorem na horní části nosu.
FIA včera povolila McLarenu startovat s tímto řešením, které umožňuje britskému týmu dosahovat na rovinkách vyšší maximální rychlost. Dle Francouzů se jedná o jasné porušení pravidel, o jejichž objasnění požádal minulý týden Red Bull.Ředitel Renaultu Bob Bell rozhořčeně prohlásil: "Je zcela zřejmě, že křídlo McLarenu je naprosto nelegální. Zcela rozdupali ducha pravidel a předpisů. Podle mě to je směšné v současné době, kdy se týmy snaží ušetřit peníze. Jsme omezeni počtem lidí, které můžeme přivézt na trať, mechanici pak musí absurdně pracovat dlouhé hodiny v noci aby připravili auto."
"Nyní jsme právě zahájili další závody ve zbrojení, jež nás budou stát spoustu peněz. Je to nesmyslné. Myslím, že vrcholný řídící orgán by měl být při takových rozhodnutích odpovědnější," hořekuje Bell.
A zda podají protest? "Upřímně to ještě nemůžu komentovat. Očividně není jasné, zda v v této fázi může někdo protestovat."
Renault má tedy v Bahrajnu těžkou hlavu. A to nejen kvůli zadnímu křídlu McLarenu. I jejich motor zde nepodává takové výkony jako konkurence. Dle některých za špičkou zaostává až o 30 koní, a proto chce opět požádat o dodatečné povolení k jeho úpravě. Žel na tuto slabinu může doplatit i ambiciózní Red Bull, který jejich agregáty používá.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.