Renault představil své dalšího sponzory - společnost MOV´IT a HP, jejichž loga se bude vyjímat na monopostu R30. Piloti se mezitím již připravují v Bahrajnu a s inženýry si procházejí okruh.
Německý MOV´IT se zabývá vývojem vysoce výkonných brzdových systému pro sportovní, závodní a bezpečnostní vozidla, stejně jako pro supersportovní vozy různých automobilek.
Jejich brzdové systémy používají unikátní konstrukci keramicko-uhlíkového rotoru, který by měl dle materiálu Renaultu nabízet důležitou výhodu oproti konkurenčním systémům - zejména v oblasti hmotnosti, síly a životnosti.
Při vyzdvihování kvalit nového sponzora bych rád upozornil jen na to, že se jedná pouze o "dodavatele" peněž, protože monopost Renaultu R30 ve skutečnosti krotí karbonové kotouče a brzdové destičky Hitco v kombinaci s třmeny AP Racing.
V podvečer oznámil Renault uzavření velké sponzorské smlouvy se společností HP, s níž spolupracoval již loni. Díky ní získá přístup k technologiím, od nichž si slibuje zvýšení své výkonnosti na trati, vylepšení digitální simulací pomocí HP High Performance Computing serverů a získání inovativních špičkových marketingových nástrojů, jako je například videokonferenční systém High Definition HP SkyRoom.
Vitalij Petrov krom toho představil design své přilby pro nadcházející víkend, v němž nezapře svůj ruský původ - na zadní straně se totiž vyjímá moskevský Kreml.
Dnes už se členové Renault za panujícího vedra vesele procházejí po trati. Inženýři s piloty kontrolují kousek po kousku, rozebírají možná nastavení a ideální stopu.
Robert Kubica v rozhovoru se svými inženýry
Podle Roberta Kubicy nasadí Renault po testech v Barceloně o nadcházejícím víkendu další významné vylepšení aerodynamiky, které sice nevyzkoušeli zatím na dráze, ale dle čísel z tunel výkonnost rozhodně vylepší. Nezbývá než doufat, aby se potvrdila ona čísla i na trati.
Okruh vyžaduje zejména stabilitu při brzdění a dobrou trakci, v podstatě neobsahuje žádnou opravdovou vysokorychlostní zatáčku, proto se při nastavení budou zaměřovat zejména na mechanickou stránku.
Tým Vitalije Petrova
Petrov se bude ve svém prvním závodě v F1 zejména učit. "Cítím se však dobře a už se nemůžu dočkat závodu," prohlašuje. Jisté zkušenosti zde již přeci jen má - na předchozí, kratší verzi okruhu zde nastoupil v sérii GP2. Pro neděli má cíl jasný: dokončit závod, a to co nejblíže za svým starším týmovým kolegou Kubicou.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.