Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone vyzývá Indy, aby fandili Karunu Chandhokovi během jeho debutu příští týden v Bahrajnu, kde nastoupí za nový tým HRT.
Chandhok, jehož angažování na post závodního pilota oznámil před několika dny španělský tým, je druhým indickým pilotem, jenž vstoupí do šampionátu F1. Prvním byl v roce 2005 Narain Karthikejan, který závodil za Jordan.
A Bernie má z toho obrovskou radost. Do fandění a sledování zatáhne další, více než miliardový národ - a s tím souvisí vidina velmi slušných příjmů. "Mám opravdu velkou radost, že se Karunovi konečně podařilo zajistit si místo na startovním roštu Formule 1," nadšeně vypovídá Ecclestone.
"Bylo to na poslední chvíli, hlavní však je, že tam je a s týmem, který by mu měl poskytnout stabilitu a dat šanci se něco naučit. I když věřím, že Karunovi to potrvá do poloviny sezóny, než bude schopen ukázat svůj potenciál, tak mu do ní přeji všechno nejlepší a těším na to, že ho budou letos podporovat indická média a veřejnost," dodává otevřeně 79letý šéf F1.
Druhý Ind ve Formuli 1 - Karun Chandhok
Na příští rok je už v plánu také Velká cena India a dle Ecclestona je Chandhokův příchod dalším logickým krokem pro tuto zemi: "Indie rychle vyrůstá v jednoho z nejdůležitějších a nejmocnějších hráčů na poli světového obchodu, kultury a sportu - a v FOM (Formula One Management) bereme Indii velmi vážně," uvádí. "V šampionátu F1 máme indický tým, díky skupině Jaypee uspořádáme v roce 2011 Velkou cenu Indie - takže je jenom dobře, že ve Formuli 1 bude indický pilot."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.