Do Valencie na okruh Ricarda Torma dnes zavítalo sedm týmů Formule 1. Nové monoposty dnes poprvé vyjedou společně na trať.
Ve Španělsku se dnes představil McLaren MP4-25 pilotovaný Gary Paffettem; Mercedes W01, za jehož volantem se střídal Michael Schumacher s Nicem Rosbergem; Ferrari F10 proháněl Felipe Massa; Williams FW32 Rubens Barrichello. BMW Sauber C29 poprvé řídil Pedro de la Rosa, stejně jako Robert Kubica nový Renault R30 a s vozem Toro Rosso STR5 poprvé vyjel Sebastien Buemi.
Loni zde před sezónou testovalo pouze BMW, avšak své časy nezveřejňovalo. Dnes ve Valencii panuje slunečné, ale chladné počasí - vzduch má teplotu 12 °C, trať 18 °C.
11 hod - Uvádím první tabulku pilotů včetně dosažených časů a počtu odjetých kol:
11:27 hod - Robert Kubica zrychluje o více než vteřinu na 1:15,454 a pak hned na 1:15:298.
11:40 hod - Zlepšuje se i Felipe Massa: 1:14,006 - 1:13,894 - 1:13,552 min.
11:51 hod - Paffett vylepšuje svůj čas na 1:14,018, na Massu to je ale pořád málo.
11:56 hod
11:57 hod - Paffett projel dnes již své 16 kolo (1:14,643 min).
12:05 hod - Pomalu se rozehřívá i Mercedes pilotovaný Rosbergem (1:18,228 min).
12:13 hod - Massa se vrací do boxů, v posledních kolech se nezlepšil (1:13,964).
12:20 hod
12:22 hod - Na jedno měřené kolo vyjíždí Kubica a vrací se do boxů, jeho čas: 1:18,215 min.
12:31 hod - Massa zvyšuje laťku na 1:13,228 min.
12:36 hod - Felipe dále létá po Valencii (1:13,738 a 1:13,599 min).
12:34 hod - A vrací se do boxů s rekordem (1:13,088 min) v kapse.
12:45 hod - Na trati jsou Paffett, De la Rosa, Barrichello, Kubica a Buemi.
12:55 hod
13:00 hod - Podstatně zrychlil Rosberg, nyní zajel kolo za 1:15,118 min.
13:09 hod - Po něm přidává také Barrichello - 1:15,039 min.
13:14 hod - A Rubens se dále zlepšuje na 1:14,449 min.
Konečně snímek difuzoru nového vozu (Renault R30)
Těžko z časů v první den testů vyvozovat nějaké závěry, ale zdá se, že Ferrari je zatím o krok před ostatními. Jezdí suverénně rychlejší časy než zbytek soupeřů ve Valencii. Dobře vypadá i BMW Sauber C29 - Pedro de la Rosa s ním jezdí obdobné časy jako Gary Paffett na McLarenu.
13:16 hod - Sauber jde před McLaren díky Pedrovi - 1:13,838 min a před zajetím do boxů dokonce 1:13,247 min.
13:34 hod - Rosberg s Mercedesem opět o notný kus rychlejší - 1:13,543 min.
13:55 hod
14:00 hod - Ve Valencii je klid, motory utichly, na trati nikdo.
14:11 hod - Z boxů vyjíždí De la Rosa, po něm Paffett. Gary se však po jednom měřeném kole vrací zpět.
F10ka nám dnes trochu narostla do výšky
14:30 hod - Toro Rosso ujelo zatím pouze 10 kol, vypadá to na nějaký problém s vozem, který si letos musí ve Faenze poprvé stavět sami. Naproti tomu Barrichello s Paffetem jich mají na svém kontě již přes 40.
14:31 hod - Massa vyráží na trať, krátce na to jej následuje De la Rosa.
14:35 hod - Paffett stahuje čas McLarenu na 1:13,892 min.
14:35 hod - Ferrari prozměnu krouží o něco pomaleji - 1:14,5 a pak dvakrát kolem 1:16,8 min.
14:45 hod - Pafet ve svém 53. kole za 1:14,163 min.
14:47 hod - Massa se dostává opět pod 74 vteřin - 1:13,921 min - a zajíždí do boxů. Vystupuje a do auta se chystá Michael Schumacher, fotografové jsou v pohotovosti.
14:52 hod - Paffett krouží po trati sám - 1:14,163 min ve svém 53. kole.
14:55 hod - Na okruhu Ricarda Torma se opět rozhostilo ticho.
15:00 hod - Známe příčinu problémů u stáje Toro Rosso - stávkuje řízení převodovky.
15:05 hod - Massa začíná opět létat: nejprve 1:12,940 min, vzápětí 1:12,842 min.
15:10 hod - Slunce se dnes na týmy usmívá zeširoka. Vzduch: 15 °C, trať vyhřátá na 30 °C.
15:30 hod - De la Rosa se ujímá vedení - 1:12,784 min.
15:33 hod - Schumacher na trati, zahřívá se časem 1:18,331 min.
15:38 hod - Schumi zrychluje - 1:14,250 min.
16:06 hod - 7násobný mistr světa se dotahuje na čelo - 1:13,498 min.
16:23 hod - Kubica si vylepšuje osobní maximum - 1:15,000 min.
16:28 hod - Stejně tak Massa - 1:12,832 min.
16:30 hod - Barrichello zastavuje mezi zatáčkami číslo 4 a 5, zřejmě mu došel benzín, vlají červené vlajky.
16:45 hod
16:50 hod - Zelená, opět se začíná jezdit. Na trati samozřejmě na závěr houstne provoz.
16:54 hod - Massa jede bleskurychlé kolo - 1:12,650 min - a stanovuje prozatímní rekord.
17:00 hod - Schumacher vylepšuje svůj čas na 1:13,273 min.
17:07 hod - Schumacherova finta: 1:08,452 min - vzal to ovšem zkratkou, čas se mu proto nebude počítat.
17:08 hod - Massa se vzdaluje svým pronásledovatelům: 1:12,574 min.
17:09 hod - Buemi překonává Kubicu časem 1:14,762 min.
17:10 hod - První den testů končí, nejrychlejší kolo zajel Felipe Massa s Ferrari F10.
Finální výsledky prvního dne testování ve Valencii:
Pokračování zítra.
Další fotografie zde:
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.