Do Valencie na okruh Ricarda Torma dnes zavítalo sedm týmů Formule 1. Nové monoposty dnes poprvé vyjedou společně na trať.
Ve Španělsku se dnes představil McLaren MP4-25 pilotovaný Gary Paffettem; Mercedes W01, za jehož volantem se střídal Michael Schumacher s Nicem Rosbergem; Ferrari F10 proháněl Felipe Massa; Williams FW32 Rubens Barrichello. BMW Sauber C29 poprvé řídil Pedro de la Rosa, stejně jako Robert Kubica nový Renault R30 a s vozem Toro Rosso STR5 poprvé vyjel Sebastien Buemi.
Loni zde před sezónou testovalo pouze BMW, avšak své časy nezveřejňovalo. Dnes ve Valencii panuje slunečné, ale chladné počasí - vzduch má teplotu 12 °C, trať 18 °C.
11 hod - Uvádím první tabulku pilotů včetně dosažených časů a počtu odjetých kol:
11:27 hod - Robert Kubica zrychluje o více než vteřinu na 1:15,454 a pak hned na 1:15:298.
11:40 hod - Zlepšuje se i Felipe Massa: 1:14,006 - 1:13,894 - 1:13,552 min.
11:51 hod - Paffett vylepšuje svůj čas na 1:14,018, na Massu to je ale pořád málo.
11:56 hod
11:57 hod - Paffett projel dnes již své 16 kolo (1:14,643 min).
12:05 hod - Pomalu se rozehřívá i Mercedes pilotovaný Rosbergem (1:18,228 min).
12:13 hod - Massa se vrací do boxů, v posledních kolech se nezlepšil (1:13,964).
12:20 hod
12:22 hod - Na jedno měřené kolo vyjíždí Kubica a vrací se do boxů, jeho čas: 1:18,215 min.
12:31 hod - Massa zvyšuje laťku na 1:13,228 min.
12:36 hod - Felipe dále létá po Valencii (1:13,738 a 1:13,599 min).
12:34 hod - A vrací se do boxů s rekordem (1:13,088 min) v kapse.
12:45 hod - Na trati jsou Paffett, De la Rosa, Barrichello, Kubica a Buemi.
12:55 hod
13:00 hod - Podstatně zrychlil Rosberg, nyní zajel kolo za 1:15,118 min.
13:09 hod - Po něm přidává také Barrichello - 1:15,039 min.
13:14 hod - A Rubens se dále zlepšuje na 1:14,449 min.
Konečně snímek difuzoru nového vozu (Renault R30)
Těžko z časů v první den testů vyvozovat nějaké závěry, ale zdá se, že Ferrari je zatím o krok před ostatními. Jezdí suverénně rychlejší časy než zbytek soupeřů ve Valencii. Dobře vypadá i BMW Sauber C29 - Pedro de la Rosa s ním jezdí obdobné časy jako Gary Paffett na McLarenu.
13:16 hod - Sauber jde před McLaren díky Pedrovi - 1:13,838 min a před zajetím do boxů dokonce 1:13,247 min.
13:34 hod - Rosberg s Mercedesem opět o notný kus rychlejší - 1:13,543 min.
13:55 hod
14:00 hod - Ve Valencii je klid, motory utichly, na trati nikdo.
14:11 hod - Z boxů vyjíždí De la Rosa, po něm Paffett. Gary se však po jednom měřeném kole vrací zpět.
F10ka nám dnes trochu narostla do výšky
14:30 hod - Toro Rosso ujelo zatím pouze 10 kol, vypadá to na nějaký problém s vozem, který si letos musí ve Faenze poprvé stavět sami. Naproti tomu Barrichello s Paffetem jich mají na svém kontě již přes 40.
14:31 hod - Massa vyráží na trať, krátce na to jej následuje De la Rosa.
14:35 hod - Paffett stahuje čas McLarenu na 1:13,892 min.
14:35 hod - Ferrari prozměnu krouží o něco pomaleji - 1:14,5 a pak dvakrát kolem 1:16,8 min.
14:45 hod - Pafet ve svém 53. kole za 1:14,163 min.
14:47 hod - Massa se dostává opět pod 74 vteřin - 1:13,921 min - a zajíždí do boxů. Vystupuje a do auta se chystá Michael Schumacher, fotografové jsou v pohotovosti.
14:52 hod - Paffett krouží po trati sám - 1:14,163 min ve svém 53. kole.
14:55 hod - Na okruhu Ricarda Torma se opět rozhostilo ticho.
15:00 hod - Známe příčinu problémů u stáje Toro Rosso - stávkuje řízení převodovky.
15:05 hod - Massa začíná opět létat: nejprve 1:12,940 min, vzápětí 1:12,842 min.
15:10 hod - Slunce se dnes na týmy usmívá zeširoka. Vzduch: 15 °C, trať vyhřátá na 30 °C.
15:30 hod - De la Rosa se ujímá vedení - 1:12,784 min.
15:33 hod - Schumacher na trati, zahřívá se časem 1:18,331 min.
15:38 hod - Schumi zrychluje - 1:14,250 min.
16:06 hod - 7násobný mistr světa se dotahuje na čelo - 1:13,498 min.
16:23 hod - Kubica si vylepšuje osobní maximum - 1:15,000 min.
16:28 hod - Stejně tak Massa - 1:12,832 min.
16:30 hod - Barrichello zastavuje mezi zatáčkami číslo 4 a 5, zřejmě mu došel benzín, vlají červené vlajky.
16:45 hod
16:50 hod - Zelená, opět se začíná jezdit. Na trati samozřejmě na závěr houstne provoz.
16:54 hod - Massa jede bleskurychlé kolo - 1:12,650 min - a stanovuje prozatímní rekord.
17:00 hod - Schumacher vylepšuje svůj čas na 1:13,273 min.
17:07 hod - Schumacherova finta: 1:08,452 min - vzal to ovšem zkratkou, čas se mu proto nebude počítat.
17:08 hod - Massa se vzdaluje svým pronásledovatelům: 1:12,574 min.
17:09 hod - Buemi překonává Kubicu časem 1:14,762 min.
17:10 hod - První den testů končí, nejrychlejší kolo zajel Felipe Massa s Ferrari F10.
Finální výsledky prvního dne testování ve Valencii:
Pokračování zítra.
Další fotografie zde:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.