Do startu sezony 2010 už nezbývá mnoho času, přesto Renault ještě neoznámil druhého jezdce, který vytvoří jezdecký pár s Robertem Kubicou. Nový šéf týmu, Eric Boullier, teď prohlásil, že není tlačen časem.
Renault představí svůj vůz 29. ledna, tedy přesně den před startem prvního testu ve Valencii. Šéf týmu, Boullier, však dnes prohlásil, že konec ledna rozhodně není posledním datem, do kdy musí podepsat smlouvu s druhým jezdcem týmu.
„Robert Kubica bude jezdit ve Valencii. Během zimy s týmem tvrdě pracoval, minulý týden byl v továrně, aby si vyzkoušel sedačku. Je připraven nasednout do vozu a začít jezdit. Byl bych pochopitelně spokojenější, kdybychom už měli podepsanou smlouvu s oběma piloty. Ovšem nejsem pod žádným tlakem. Robert se výborně hodí na prvotní testy vozu,“ říká Eric Boullier.
Řekl také, že momentálně Renault vede jednání s více než pěti jezdci, ti mají samozřejmě zájem o sedačku v druhém autě. Těmito jezdci by měli být Nick Heidfeld, Takuma Sato, Christian Klien a Romain Grosjean. Podle vyjádření Boulliera však nebudou rozhodovat případné peníze, které by byl jezdec schopen s sebou do týmu přinést.
„Především hledáme nějakého talentovaného jezdce, až poté bychom uvítali nějakou dlouhodobou sponzorskou spolupráci. Lidé říkají, že je našim favoritem Petrov, protože by mohl donést hodně peněz, ale není tím “nejbohatším“ jezdcem, se kterým jednáme. Nesmíme zapomínat, že v roce 2009 skončil v GP2 druhý za Nicem Hülkenbergem. Jeho talent je dostatečný na to, aby mu zajistil sedačku v F1.“
„Musím také přihlédnout ke strategii firmy, podle které musíme získávat body, toho se nám bude dosahovat mnohem lépe se zkušeným jezdcem,“ uzavřel šéf Renaultu.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.