Bob Bell ví, že cesta zpět k titulu bude hodně kamenitá. Proto realisticky přiznává, že v roce 2010 se musí tým hlavně soustředit na dobrý základ pro rok 2011, ve kterém by Francouzi chtěli opět na špici.
Renault má za sebou opravdu špatnou sezonu. Letošní ročník byl nejhorší od roku 2002, když Renault opětovně vstoupil do F1. K tomu se ještě přidal skandál ohledně nehody Piqueta v roce 2008, kterou vymyslel Flavio Briatore. Na to reagovali i sponzoři, kteří se s týmem rozloučili.
Peníze od ING Renault nahradí penězmi od Genii Capital
Přesto se podařilo Francouzům sehnat nového investora a teď se chtějí vrátit na cestu vzhůru. Týmový šéf, Bob Bell, teď nastínil program, podle něhož by se chtěl Renault vrátit zpět na špici. Mluví se zde i letošním roce, ve kterém se nebude muset Renault dotahovat pouze na tradiční top týmy, jako jsou McLaren nebo Ferrari, ale také na Red Bull a Mercedes.„Našim cílem je, dobře se připravit na rok 2011, kdy bychom chtěli zabojovat o tituly. Na sezonu 2010 máme realistická očekávání,“ říká Bell. V uplynulé sezoně byl Renault klasifikován na osmém místě mezi týmy. Na zázrak á la Brawn však Brit nevěří. „Určitě se nám nepodaří postavit auto, které by nás katapultovalo na špici. Na to je v F1 moc velká konkurence. Chtěli bychom však být na špici, pokud možno mezi TOP 3 týmy.“Po odchodu ING (hlavního sponzora týmu), jsou peníze od Genii Capital přesně tím, co tým potřebuje. „Pro tým je to jednoznačně pozitivní. Nemusíme se tak zabývat nějakým dalším sháněním a jsme dobře zajištěni pro budoucnost. Je to dlouhodobější záležitost.“
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.