Bob Bell ví, že cesta zpět k titulu bude hodně kamenitá. Proto realisticky přiznává, že v roce 2010 se musí tým hlavně soustředit na dobrý základ pro rok 2011, ve kterém by Francouzi chtěli opět na špici.
Renault má za sebou opravdu špatnou sezonu. Letošní ročník byl nejhorší od roku 2002, když Renault opětovně vstoupil do F1. K tomu se ještě přidal skandál ohledně nehody Piqueta v roce 2008, kterou vymyslel Flavio Briatore. Na to reagovali i sponzoři, kteří se s týmem rozloučili.
Peníze od ING Renault nahradí penězmi od Genii Capital
Přesto se podařilo Francouzům sehnat nového investora a teď se chtějí vrátit na cestu vzhůru. Týmový šéf, Bob Bell, teď nastínil program, podle něhož by se chtěl Renault vrátit zpět na špici. Mluví se zde i letošním roce, ve kterém se nebude muset Renault dotahovat pouze na tradiční top týmy, jako jsou McLaren nebo Ferrari, ale také na Red Bull a Mercedes.„Našim cílem je, dobře se připravit na rok 2011, kdy bychom chtěli zabojovat o tituly. Na sezonu 2010 máme realistická očekávání,“ říká Bell. V uplynulé sezoně byl Renault klasifikován na osmém místě mezi týmy. Na zázrak á la Brawn však Brit nevěří. „Určitě se nám nepodaří postavit auto, které by nás katapultovalo na špici. Na to je v F1 moc velká konkurence. Chtěli bychom však být na špici, pokud možno mezi TOP 3 týmy.“Po odchodu ING (hlavního sponzora týmu), jsou peníze od Genii Capital přesně tím, co tým potřebuje. „Pro tým je to jednoznačně pozitivní. Nemusíme se tak zabývat nějakým dalším sháněním a jsme dobře zajištěni pro budoucnost. Je to dlouhodobější záležitost.“
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.