Veľká cena Turecka by mohla prísť o miesto v súťažnom kalendári veľkých cien Formule 1. Bernie Ecclestone plánuje po sezóne 2010 zdvihnúť vstupné poplatky.
Miestne noviny The Hurriyet Daily News tvrdia, že anglický bilionár žiada od majiteľov okruhu Istanbul Park dvojnásobok pôvodnej sumy. Predtým sa 79-ročný Ecclestone dohodol na ročnej čiastke 13,5 milióna dolárov, teraz sa mu však máli. Chce rovných 26 miliónov dolárov a to dokonca za jediné preteky.
Je dosť možné, že majitelia okruhu na Bernieho požiadavky nepristúpia. Podujatie jednoducho nedosahuje zisky, ktoré by boli dostačujúce na pokrytie zvyšujúcich sa výdavkov. Hlavným problémom je, že preteky v Istanbul Parku posledné dva roky bojujú so slabnúcou diváckou účasťou. Okruh síce patrí medzi vyzývavé a jazdecky obľúbené, lenže väčšinu Turkov nezaujíma motoršport, ale futbal. Kým premiérové podujatie si nenechalo ujsť rekordných 200 000 návštevníkov, na tohtoročných pretekoch zívali tribúny prázdnotou. Organizátori predali sotva 36 000 lístkov. Situácia nie je rozhodne príjemná, navyše Ecclestone stupňuje požiadavky. Majiteľom okruhu sa to prirodzene nepáči.
"Od krajín ako Francúzsko alebo Nemecko požaduje poplatky niekde medzi 1,5 až 4 miliónmi," postažoval sa popredný turecký oficiál na Bernieho Ecclestona v miestnej tlači.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.