Stáj Renault, která ve středu z větší části přešla do vlastnictví lucemburské společnosti Genii Capital, oznámila rozsáhlé změny struktury týmu, včetně změny na postu šéfa týmu. Podle páteční zprávy serveru motorport-total by se jím mohl stát bývalý rakouský pilot Gerhard Berger.
Od nástupu Bergera, si stáj, podmíněně vyloučená z mistrovství světa, údajně slibuje vylepšení pověsti pošramocené skandálem s ovlivněním výsledku Velké ceny Singapuru 2008. Berger je v F1 velmi populární osobností, zejména pro svůj pověstný smysl pro humor a agresivní jezdecký styl.
Padesátiletý Berger prodal loni v listopadu svůj padesátiprocentní podíl ve stáji Toro Rosso zpět vlastníkovi týmu Red Bull Dietrichu Mateschitzovi a od té doby se v F1 významněji neangažuje.
Berger závodil v F1 čtrnáct sezon, dvakrát skončil v mistrovství světa třetí. Vyhrál deset Velkých cen, osmačtyřicetkrát stál na pódiu.
Berger má s vedením týmů už zkušenosti. Po skončení kariéry byl sportovním ředitelem BMW v době úspěšného návratu německé automobilky do F1. Stáj Toro Rosso dosáhla pod jeho vedením historicky prvního vítězství, když Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu Itálie 2008.
Po zářijovém odstoupení Flavia Briatoreho, dlouholetého šéfa týmu F1 Renault, byl vedením dočasně pověřen Bob Bell. Briatore byl za podíl na "singapurském" skandálu poté potrestán doživotním zákazem působení v F1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.