Renault zůstává věrný Formuli 1 - po uzavření strategického partnerství a odprodeji velké části akcií (75%) lucemburské společností Genii Capital budou závodní tým provozovat společně.
Důležitá opatření pro snižování nákladů přijatá v rámci FOTA a schválená FIA dostala provozní náklady na přijatelnější úroveň. Díky prodeji částí svého F1 týmu společnosti Genii Capital bude Renault ochoten zůstat ve Formuli 1. O konečné podobě smlouvy se intenzivně jednalo posledních čtrnáct dnů, konečné rozhodnutí padlo údajně na zasedání výkonné rady minulou středu. Prezident společnosti Renault Carlos Ghosn smlouvu podepsal zřejmě v úterý v Japonsku.
Podle britské BBC bude nový majitel vlastnit 75 % týmu, zejména oddělení, jež mají na starosti design vozu a továrnu v Estone v britském Oxfordshire. Francouzská automobilka si ponechá úplnou kontrolu nad svou základnou na výrobu motorů na pařížském předměstí Viry - Chatillon, kde se budou vyrábět také pro Red Bull.
Gerard Lopez, jenž mimochodem hovoří plynule sedmi jazyky, v zájmu o vstup do stáje Renault porazil britskou firmu Prodrive a bývalého šéfa týmů F1 Benetton a BAR. Francouzi zřejmě věří, že Lopez lépe vyhovuje jejich bucoucím záměrům, které nadále zůstávají nejasné. Renault ví, že nemůže z F1 odejít poté, co v létě podepsal Concordskou smlouvu, dohodu, která ho zavazuje k účasti v mistrovství světa až do roku 2012. Možné je i řešení, že až pomine globální ekonomická krize, francouzská automobilka znovu vstoupí do šampionátu jako jediný vlastník týmu.
Prezident stáje F1 Renault Bernard Rey k tomu prohlásil: "Je mi potěšení přivítat Genii Capital jakožto našeho strategického partnera, protože jsem si jistý, že jejich zapálení a obchodní zkušenosti dají našemu týmu, personálu i partnerům, novou dynamiku. Těšíme se na soutěžení na nejvyšší úrovni ve Formuli 1. Dnešním oznámením rovněž potvrzujeme oddanost a důvěru Renaultu v to, že se vedení soutěže podaří učinit Formuli 1 zelenější."
Předsedou Genii Capital je Gerard Lopez, jehož investiční společnost zaměřená na technologie Mangrove Capital byla jedním z první investorů do Skypu, a který se dobře zná s Flaviem Briatorem.
Prohlášení Renaultu nezmiňuje jezdce, ale očekává se, že zůstane Robert Kubica, se kterým již mají podepsanou smlouvu. Sdělil to Bob Bell svým zaměstnancům, management Kubicy se však cuká a nechal se slyšet, že by to neměli automaticky očekávat, protože dle smlouvy je po změně majitele volný.
Po boku Poláka by mohl závodit Ho-Pin Tung, jehož manažerem je právě Gerard Lopez - de facto nový majitel závodního týmu. Kde už jsem to jenom viděl, že by šéf týmu plnil zároveň úlohu manžera pilota?
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.