Pro Heikkiho Kovalainena byl při rozhodování o novém působišti klíčovým bodem potenciál zaměstnavatele, jenž se v jeho případě mohl rekrutovat pouze z nově příchozích týmů.
Poté, co ho připravil o místo v McLarenu mistr světa letošní sezóny - Jenson Button, měl Fin omezené možnosti pro závodění v příštím ročníku Formule 1. Dnes byl potvrzen po boku Jarna Trulliho na post závodního pilota Lotusu.
Z mála možností, jež se mu nabízely, se mu jako nejlepší jevil Lotus: Pro mě bylo důležitých několik věcí. To, že projekt vedou Tony a Mike, a zajištění týmu, pro mě bylo velmi důležité. Po rozhovoru s nimi jsem si uvědomil, že mají velký potenciál a velmi dobrou šanci na stát se v budoucnu úspěšným týmem. Po zvážení několika dalších dostupným možností se mi Lotus F1 Racing jevil jako nejlepší volba z hlediska dalšího pokroku v mé kariéře.
Kovalainen si zůstává v očekáváních při zemi, byť ke všem závodů bude přistupovat tak, aby mohl zvítězit: "Vždy závodím proto, abych vyhrál, a udělám vše pro to, abych dostal auto do čela. Samozřejmě musíme být realisté a zaměřit se na rozvoj týmu, aby mohl fungovat jako ostatní top týmy. Nebude to jednoduché a zpočátku se budeme určitě trápit, ale pokud se budeme celý rok zlepšovat, získáme si respekt ostatních top týmů ve startovním poli. Pak také budeme spokojeni s naším prvním rokem."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.