Pro Heikkiho Kovalainena byl při rozhodování o novém působišti klíčovým bodem potenciál zaměstnavatele, jenž se v jeho případě mohl rekrutovat pouze z nově příchozích týmů.
Poté, co ho připravil o místo v McLarenu mistr světa letošní sezóny - Jenson Button, měl Fin omezené možnosti pro závodění v příštím ročníku Formule 1. Dnes byl potvrzen po boku Jarna Trulliho na post závodního pilota Lotusu.
Z mála možností, jež se mu nabízely, se mu jako nejlepší jevil Lotus: Pro mě bylo důležitých několik věcí. To, že projekt vedou Tony a Mike, a zajištění týmu, pro mě bylo velmi důležité. Po rozhovoru s nimi jsem si uvědomil, že mají velký potenciál a velmi dobrou šanci na stát se v budoucnu úspěšným týmem. Po zvážení několika dalších dostupným možností se mi Lotus F1 Racing jevil jako nejlepší volba z hlediska dalšího pokroku v mé kariéře.
Kovalainen si zůstává v očekáváních při zemi, byť ke všem závodů bude přistupovat tak, aby mohl zvítězit: "Vždy závodím proto, abych vyhrál, a udělám vše pro to, abych dostal auto do čela. Samozřejmě musíme být realisté a zaměřit se na rozvoj týmu, aby mohl fungovat jako ostatní top týmy. Nebude to jednoduché a zpočátku se budeme určitě trápit, ale pokud se budeme celý rok zlepšovat, získáme si respekt ostatních top týmů ve startovním poli. Pak také budeme spokojeni s naším prvním rokem."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.