Čtvrtek byl posledním dnem zimních testů v Jerezu. V úterý byl nejrychlejší domácí Soucek, včera Paffet, dnes s velkým náskokem 1,3 vteřiny Daniel Ricciardo na Red Bullu.
Bertrand Baguette ve čtvrtek dostal šanci u BMW Sauberu; u Ferrari se vystřídala hned trojice mladíků: Daniel Zampieri, Marco Zipoli a Pablo Sanchez Lopéz. V ostatních týmech jsme viděli již známé tváře: Mika Conwaye a Marcuse Ericssona (Brawn GP), Daniela Ricciarda (Red Bull), Olivera Turveyho a Garyho Paffetta (McLaren), Nica Hülkenberga (Williams), Lucase di Grassiho (Renault), Paula di Restu a Johna R. Hildebranda (Force India) a Mirka Bortolottiho (Toro Rosso).
9:00 hod: Začínáme, na trať vyrážejí ke svým instalačním kolům di Grassi, di Resta, Baguette, Bortolotti, Hülkenberg a o min později i Conway.
Baguette s BMW? Ne, není to chyba. V úterý sice jezdil s Renaultem za odměnu za úspěchy v jejich Světové sérii, dnes ale změnil barvy a opravdu jezdí s monopostem BMW Sauber.
9:04 hod: Další jezdci na trati: Ricciardo, Turvey a šampión italské F3 Zampieri na Ferrari.
9:09 hod: Zampieri je zpět v boxech, na trati nyní není žádný vůz. Nezkušený Ital jel instalační kolo i minutu pomaleji než ostatní. Druhé instalační kolo jede už o poznání rychleji.
9:10 hod: V Jerezu panuje opět poměrně chladné ráno - teplota vzduchu: 14,1 °C, teplota trati: 13,9 °C. Relativní vlhkost vzduchu: 82%. Slunce se klube zpoza mraků, přesto by dnes mělo být zamračeno.
9:35 hod: Už se jezdí naplno, nejrychlejší je zatím Hülkenberg (1:21,028 min), Conway 1:22,860, Hildebrand 1:24,011, Zipoli 1:32,838.
9:47 hod: Di Grassi překonává Hülkenbergův čas - kolo jede za 1:20,998 min.
9:51 hod: Brazilec dále vylepšuje svůj čas (1:20,687) a velmi brzy tak překonává svůj včerejší rekord.
9:56 hod: Nenechává si to ovšem líbit Hülkenberg a dostává se zpět na první místo: 1:20,247 min.
10:00 hod: Problémy má Ricciardo - kolo zajíždí za 2:39,731 min. Buď má jeho Red Bull nějaký technický problém, nebo vyjel z trati.
10:02 hod: Čas jeho dalšího kola má hodnotu 2:37,849 min.
10:05 hod: Conway zvedá laťku na 1:19,413 min.
10:09 hod: Školka F1 začíná létat po okruhu - Ricciardo překonává Conwaye časem 1:18,905 min.
10:15 hod:
10:20 hod: Teploty ve Španělsku mírně stoupají: vzduch 15,8 °C, trať: 17,2 °C, relativní vlhkost vzduchu: 86%.
10:45 hod:
11:15 hod
11:16 hod: Marco Zipoli se postaral o první červené vlajky. Vylétl z trati v šikaně Ayrtona Senny, naštěstí je v pořádku, auto také není vážně poškozeno.
11:30 hod: Zelená světla pouštějí piloty opět na trať.
11:35 hod: Ricciardo prolétl bleskurychle okruhem - 1:17,418 min - zatím nejlepší čas během uplynulých třech dní.
11:42 hod: Zhoršuje se počasí. Slunce zalézá za mraky a teploty mírně klesají: vzduch 15,2 °C, trať 16,7 °C, vlhkost: 78%.
11:45 hod: U Ferrari končí Zimpoli. K jízdám s F60 se chystá Daniel Zampieri a Pablo Sanchez Lopez.
11:52 hod: Do boxů se vrací poslední muž na trati - Di Grassi. Začíná pršet.
11:58 hod: Své mechaniky opouští šampión italské F3 Zampieri, na trati je osamocen.
12:03 hod: Ferrari se vrací po instalačním kole zpět, na okruhu jej střídá Williams pilotovaný Hülkenbergem.
12:15 hod:
12:20 hod: V Jerezu se rozhostilo ticho, vozy jsou v garážích a jemně prší. Teplota vzduchu: 13,8 °C, trať: 17,8 °C, vlhkost: 86%.
12:25 hod: Čekání na lepší počasí si většina lidí krátí obědem.
12:35 hod: Na dráze stále mrtvo. V paddocku se opět mihl Kubica, jenž se zajímá o to, jak se dnes daří s prací Di Grassimu.
12:37 hod: Přestává pršet, Zampieri jde na to.
12:41 hod: Jeho první měřené kolo má hodnotu 1:40,1 min, v dalším se zlepšuje na 1:36,446. Do akce se zapojuje i Conway.
12:50 hod: Na okruhu je o něco více fanoušků než včera, ale žádné velké davy. Mexičané mávají vlajkou své země - čekají na svého pilota (Lopeze), jenž by měl odpoledné testovat pro Ferrari.
13:00 hod: Ho-Pin Tung střídá Di Grassiho za volantem Renaultu R29, u Force Indie Di Resta Hildebranda.
13:11 hod: Jezdci se mění i u McLarenu - končí Turvey, do vozu usedá Paffett.
13:22 hod:
13:30 hod: Hülkenberg nezajíždí měřená kola, nacvičuje s týmem zastávky v boxech.
13:32 hod: Conway na sebe poutá pozornost druhým nejrychlejším kolem dne - 1:19,096 min.
13:40 hod: Citelně se otepluje - vzduch: 15,7 °C, trať: 23,9 °C, vlhkost: 74 %.
13:51 hod: Se zlepšujícím se počasím vzrůstá aktivita na trati. Venku jsou Ricciardo, Conway, Zampieri, Hartley a Tung.
13:58 hod: Di Resta havaroval ve stejném místě jako před 3 hod Zipoli. Opět tedy vlají rudé vlajky, trať uzavřena.
14:10 hod: Dráha znovu otevřena.
14:50 hod:
15:17 hod: Di Resta opět havaruje ve stejném místě (šikana Ayrtona Senny), červené vlajky.
15:32 hod: Zelený semafor umožnuje pilotům návrat na okruh.
15:50 hod: Teplota stále stoupá - vzduch: 17,2 °C, trať: 25,8 °C, vlhkost: 51 %.
16:08 hod: Na dráze se prohání pětice jezdců: po nehodě Di Resta, dále Hülkenberg , Lopéz, Ricciardo a Paffett.
16:26 hod: Ricciardovi odešel motor, hádejte kde? Znovu Sennova šikana. Na závěr testů vlaje červená.
16:41 hod: Začíná poslední dvacetiminutovka testů v Jerezu, do boje vyráží jako první Hartley, Baguette, Hülkenberg a Lopéz.
17:00 hod: finální výsledky 3. dne testů v Jerezu:
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.