Druhý den testů ve španělském Jerezu, který jsme od 9 hod sledovali živě, se po včerejším vítězství domácího mladého talentu Andyho Soucka stal kořistí Garyho Paffetta, testovacího pilota McLarenu, jenž patřil k vůbec nejzkušenějším mužům na trati.
Dnešní ráno nebylo tak bezmračné jako včera. Kolem se proháněly těžké mraky a dle předpovědí by mohlo i jemně sprchnout.
Na trati by se měli dnes objevit tito piloti: Mike Conway a Marcus Erricsson (BrawnGP), Daniel Ricciardo (Red Bull), Oliver Turvey a Gary Paffett (McLaren), Jules Bianchi, (Ferrari) Nico Hülkenberg (Williams), Esteban Gutierrez (BMW Sauber), Ho-Pin Tung a Lucas di Grassi (Renault), Paul di Resta a John R. Hildebrand (Force India) a Mirko Bortolotti (Toro Rosso).
9:00 hod: Jako první vyjeli na trať Mexičan Esteban Gutierrez, Ho-Pin Tung, Miko Bortolotti, Jules Bianchi, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Mike Conway a Paul Di Resta - chybí zatím Gary Paffett s McLarenem. Jezdci dokončili svá instalační kola a zajeli zpět do boxů.
9:20 hod: Mladíci se pomalu rozjíždějí, první čas si připsal Di Resta (1:36,756 min), po něm Bortolotti (1:35,407), Tung (1:33,039), ale nemazlí se s tím Conway (1:25,322).
9:23 hod: První červené vlajky - havaroval 19letý Ital Mirko Bortolotti s Toro Rosso. Test je pozastaven. Není zatím přesně jasné, co se stalo - incident se odehrál někde mezi zatáčkami č. 5 a 6 mimo záběry kamer a dohledu z tiskového střediska. Italská stáj má smůlu, včera ráno jim monopost roztřískal Brendon Hartley, dnes další kluk - mechanici budou mít opět celé dopoledne napilno.
9:40 hod: Opět se začíná jezdit.
9:45 hod: Nejrychlejší čas má zatím na kontě Di Resta (1:22,569), vpřed se posouvá i Hülkenberg (1:24,059).
9:55 hod: Do čela se dostává Gutierrez s BMW (1:21,816).
10:05 hod: Chladné dopoledne v Jerezu. Teplota vzduchu: 14,1 °C, teplota trati: 17,2 °C. Provoz na chvíli utichl.
10:10 hod: Pročítám zprávy Daily Mirror: Ferrari podepsalo dlouholetý kontrakt s 20letým Julesem Bianchim, očividně mu věří.
11:20 hod:
11:35 hod: Piloti se blíží včerejšímu nejrychlejšímu času Andyho Souceka, jenž měl hodnotu 1:19,168 min, brzy jej zřejmě překonají. Rekord v Jerezu drží jinak Michael Schumacher, který zde v roce 2004 zajel s Ferrari jedno kolo za 1:15,650 min.
12:10 hod:
12:15 hod: Nejzkušenější tesman Gary Paffett úřaduje, zajel nejrychlejší kolo 1:19,040 min. Jel velmi krátký stint - 3 kola. Ostatní 2 kola ale byla pomalá - mezi 1:19,9 - 1:20,3 min.
12:25 hod: Ricciardo je na chvíli v boxech. Red Bull prokazuje, že patří k nejrychlejším. Jezdí i velmi konzistentní časy, mezi jednotlivými stinty jsou minimální časové rozdíly.
12:30 hod: Di Resta pro dnešek končí, své místo přenechává "Džejárovi" Hildebrandovi.
12:50 hod: Připravují se již také Marcus Ericsson a Lucas di Grassi, kteří odpoledne vystřídají své kolegy.
12:51 hod: Nebe nad okruhem se rozjasňuje, ubývá mraků a teploty stoupají. Vzduch: 17 °C, asfalt: 23 °C.
12:52 hod: McLaren se jako první dostává pod 1:19 - Paffett zajíždí kolo za 1:18,718 min, čímž se blíží časům Hamiltona a Kovalainena (1:17,946), kteří zde kroužili při testech letos v březnu. Vozy od té doby učinily velký pokrok, tyto časy by mohly padnout, týmy se však zaměřují na testování nových dílů a chování pneumatik s plnou nádrží vzhledem k budoucímu zákazu tankování během závodů.
12:56 hod: Po trati se prohánějí pouze dva vozy - Ferrari a BMW.
13:10 hod:
13:20 hod: Nad okruhem se opět zatahuje, zřejmě se schyluje k první přeháňce. Mladíci zatím odvedli dobrou práci, najezdili většinou kolem 50 kol. Nyní je na trati mrtvo - v paddocku se obědvá.
13:35 hod: Na trati se pořád nic neděje. Ubylo trochu mraků, možnost přeháňky však přetrvává.
13:45 hod: Po 40 min ticha vytáčí Conway motor svého Brawnu a vyráží na trať.
14:15 hod: Lucas di Grassi již krouží s Renaultem v časech kolem 1:24,5. S ním jsou v akci Hildebrand, Ricciardo a Gutierrez.
14:55 hod:
15:05 hod: Na trati je opět (již déle než 20 min) prázdno. Zajímavý je výkon Di Grassiho, z něhož jdou vidět zkušenosti - pouhých 16 kol mu stačilo na aklimatizaci a překonaní Číňana Tunga, který od rána najezdil 67 kol.
15:50 hod:
15:55 hod: Hülkenberg zajíždí velmi rychlá kola (1:19,2 a 1:19,184 min), čímž se vyšvihuje za Paffetta na druhou příčku.
16:00 hod: O 4 desetiny se zlepšuje se i mladý Američan Hildebrand, jeho čas má nyní hodnotu 1:21,433 min.
16:25 hod: Za 35 min končí dnešní testování, na trati jsou Hülkenberg, Bortolotti, Ericsson a Bianchi. Zajíždějí spíše pomalejší kola.
16:50 hod: Počasí se během poslední hodinky výrazně zlepšilo. V boxech Renaultu se objevil Robert Kubica a zajímal se o pracovní náplň a výsledky svého možného kolegy Di Grassiho. Jezdci vyjíždějí ke svým posledním kolům, podaří se někomu ještě zlepšit svůj čas?
17:00 hod: Finální výsledky 2. dne testů v Jerezu:
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.