Druhý den testů ve španělském Jerezu, který jsme od 9 hod sledovali živě, se po včerejším vítězství domácího mladého talentu Andyho Soucka stal kořistí Garyho Paffetta, testovacího pilota McLarenu, jenž patřil k vůbec nejzkušenějším mužům na trati.
Dnešní ráno nebylo tak bezmračné jako včera. Kolem se proháněly těžké mraky a dle předpovědí by mohlo i jemně sprchnout.
Na trati by se měli dnes objevit tito piloti: Mike Conway a Marcus Erricsson (BrawnGP), Daniel Ricciardo (Red Bull), Oliver Turvey a Gary Paffett (McLaren), Jules Bianchi, (Ferrari) Nico Hülkenberg (Williams), Esteban Gutierrez (BMW Sauber), Ho-Pin Tung a Lucas di Grassi (Renault), Paul di Resta a John R. Hildebrand (Force India) a Mirko Bortolotti (Toro Rosso).
9:00 hod: Jako první vyjeli na trať Mexičan Esteban Gutierrez, Ho-Pin Tung, Miko Bortolotti, Jules Bianchi, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Mike Conway a Paul Di Resta - chybí zatím Gary Paffett s McLarenem. Jezdci dokončili svá instalační kola a zajeli zpět do boxů.
9:20 hod: Mladíci se pomalu rozjíždějí, první čas si připsal Di Resta (1:36,756 min), po něm Bortolotti (1:35,407), Tung (1:33,039), ale nemazlí se s tím Conway (1:25,322).
9:23 hod: První červené vlajky - havaroval 19letý Ital Mirko Bortolotti s Toro Rosso. Test je pozastaven. Není zatím přesně jasné, co se stalo - incident se odehrál někde mezi zatáčkami č. 5 a 6 mimo záběry kamer a dohledu z tiskového střediska. Italská stáj má smůlu, včera ráno jim monopost roztřískal Brendon Hartley, dnes další kluk - mechanici budou mít opět celé dopoledne napilno.
9:40 hod: Opět se začíná jezdit.
9:45 hod: Nejrychlejší čas má zatím na kontě Di Resta (1:22,569), vpřed se posouvá i Hülkenberg (1:24,059).
9:55 hod: Do čela se dostává Gutierrez s BMW (1:21,816).
10:05 hod: Chladné dopoledne v Jerezu. Teplota vzduchu: 14,1 °C, teplota trati: 17,2 °C. Provoz na chvíli utichl.
10:10 hod: Pročítám zprávy Daily Mirror: Ferrari podepsalo dlouholetý kontrakt s 20letým Julesem Bianchim, očividně mu věří.
11:20 hod:
11:35 hod: Piloti se blíží včerejšímu nejrychlejšímu času Andyho Souceka, jenž měl hodnotu 1:19,168 min, brzy jej zřejmě překonají. Rekord v Jerezu drží jinak Michael Schumacher, který zde v roce 2004 zajel s Ferrari jedno kolo za 1:15,650 min.
12:10 hod:
12:15 hod: Nejzkušenější tesman Gary Paffett úřaduje, zajel nejrychlejší kolo 1:19,040 min. Jel velmi krátký stint - 3 kola. Ostatní 2 kola ale byla pomalá - mezi 1:19,9 - 1:20,3 min.
12:25 hod: Ricciardo je na chvíli v boxech. Red Bull prokazuje, že patří k nejrychlejším. Jezdí i velmi konzistentní časy, mezi jednotlivými stinty jsou minimální časové rozdíly.
12:30 hod: Di Resta pro dnešek končí, své místo přenechává "Džejárovi" Hildebrandovi.
12:50 hod: Připravují se již také Marcus Ericsson a Lucas di Grassi, kteří odpoledne vystřídají své kolegy.
12:51 hod: Nebe nad okruhem se rozjasňuje, ubývá mraků a teploty stoupají. Vzduch: 17 °C, asfalt: 23 °C.
12:52 hod: McLaren se jako první dostává pod 1:19 - Paffett zajíždí kolo za 1:18,718 min, čímž se blíží časům Hamiltona a Kovalainena (1:17,946), kteří zde kroužili při testech letos v březnu. Vozy od té doby učinily velký pokrok, tyto časy by mohly padnout, týmy se však zaměřují na testování nových dílů a chování pneumatik s plnou nádrží vzhledem k budoucímu zákazu tankování během závodů.
12:56 hod: Po trati se prohánějí pouze dva vozy - Ferrari a BMW.
13:10 hod:
13:20 hod: Nad okruhem se opět zatahuje, zřejmě se schyluje k první přeháňce. Mladíci zatím odvedli dobrou práci, najezdili většinou kolem 50 kol. Nyní je na trati mrtvo - v paddocku se obědvá.
13:35 hod: Na trati se pořád nic neděje. Ubylo trochu mraků, možnost přeháňky však přetrvává.
13:45 hod: Po 40 min ticha vytáčí Conway motor svého Brawnu a vyráží na trať.
14:15 hod: Lucas di Grassi již krouží s Renaultem v časech kolem 1:24,5. S ním jsou v akci Hildebrand, Ricciardo a Gutierrez.
14:55 hod:
15:05 hod: Na trati je opět (již déle než 20 min) prázdno. Zajímavý je výkon Di Grassiho, z něhož jdou vidět zkušenosti - pouhých 16 kol mu stačilo na aklimatizaci a překonaní Číňana Tunga, který od rána najezdil 67 kol.
15:50 hod:
15:55 hod: Hülkenberg zajíždí velmi rychlá kola (1:19,2 a 1:19,184 min), čímž se vyšvihuje za Paffetta na druhou příčku.
16:00 hod: O 4 desetiny se zlepšuje se i mladý Američan Hildebrand, jeho čas má nyní hodnotu 1:21,433 min.
16:25 hod: Za 35 min končí dnešní testování, na trati jsou Hülkenberg, Bortolotti, Ericsson a Bianchi. Zajíždějí spíše pomalejší kola.
16:50 hod: Počasí se během poslední hodinky výrazně zlepšilo. V boxech Renaultu se objevil Robert Kubica a zajímal se o pracovní náplň a výsledky svého možného kolegy Di Grassiho. Jezdci vyjíždějí ke svým posledním kolům, podaří se někomu ještě zlepšit svůj čas?
17:00 hod: Finální výsledky 2. dne testů v Jerezu:
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.