Dnes na okruhu v Jerezu začaly zimní testy Formule 1. Na trati se objevila spousta nováčků - nejlepší z nich je momentálně Daniel Ricciardo.
Na trati se jako první objevil v 9:05 hod Alexander Rossi na BMW, za ním vyrazili Daniel Riciardo v Red Bullu a Brendon Hartley s Toro Rosso. Po 13 min již měli všichni jezdci absolvovaná svá instalační kola, posledním z nich byl Mike Conway s modifikovaným BGP001. Ráno bylo poměrně chladno, ale obloha bez mraků a slunečno.
V 9:40 došlo na první červené vlajky, když mladý Novozélanďan Hartley vyletěl z dráhy v zatáčce číslo 12. Po 20 min byla dráha uklizena a začlo se znovu jezdit.
Nejrychlejší byl v dopolední části mladý američan Alexander Rossi s BMW, těsně následován mladým talentem Ferrari - Julesem Bianchim - a šampiónem Indy Lights - Američanem Hildebrandem s vozem Force India.
Odpoledne výrazně zrychlil mladý Španěl Andy Soucek, jenž se stal vítězem prvního dne testů. Za ním se seřadili Paul di Resta a Gary Paffett (viz poslední finální tabulka).
Pořadí jezdců ve 12:00 hod:
Aktualizace: pořadí jezdců ve 12:30 hod
Aktualizace: pořadí jezdců ve 13:05 hod
Aktualizace: pořadí jezdců v 13:40 hod
Aktualizace: pořadí jezdců v 14:10 hod (Paul di Resta vystřídal Johna Hildebranda v monopostu Force India)
Aktualizace: pořadí jezdců v 14:45 hod
Aktualizace: pořadí jezdců v 15:25 hod (Ericsson vystřídal Convaye u Brawnu)
Aktualizace: pořadí jezdců v 15:45 hod
Testy končí dnes v 17 hod. Na posledních 60 min nastupuje s McLarenem i Oliver Turvey. Čeká se velký provoz na trati, jak se piloti na závěr dne na pogumované trati budou snažit vylepšit své časy a udělat dojem na týmy a sponzory.
Aktualizace: pořadí jezdců v 16:10 hod
Aktualizace (17:00 hod) - finální výsledky prvního dne zimních testů v Jerezu:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.