Šéf McLarenu Martin Whitmarsh věří, že vzájemné soupeření mezi jejich piloty - Jensonem Buttonem a Lewisem Hamiltonem - tým spíše vzpruží, než aby na něj mělo ničivý dopad.
Zároveň si je jistý tím, že McLaren své piloty a jejich touhu po vzájemné porážce zvládne a na tým to bude mít pozitivní vliv: "Věříme si, že jako organizace budeme schopni zvládnout požadavky a očekávání našich pilotů.
Lewis a Jenson jsou mistři světa. Vědí, co vítězství obnáší, a jsem si jistý, že budou oba velmi motivování k tomu, aby na sebe tlačili a dokonce i podávali lepší výsledky. Mou prací je využít jejich konkurenční schopnosti pro dosažení většího užitku v týmu.
Je to věc, která by ostatním přidělávala vrásky, my si to však naplno vychutnáváme - máme krásný problém! Máme dvě divoce konkurenceschopné individuality, které plně rozumí přínosu týmové práce. Jsou to fenomenální týmoví hráči.
Mým úkolem je řídit jejich závodní instinkty: jsou tam kvůli tomu, aby spolu závodily - a jediným pokynem, který ode mne dostanou, bude to, aby na trati respektovali jeden druhého. Ale to je vše - krom toho mohou bez omezení závodit.
Naše piloty tradičně zapojujeme do vývoje vozu a nejdůležitější věcí, kterou můžeme na začátku našeho vztahu udělat, je ukázat Jensonovi, co děláme, vyhodnocovat to, klást otázky a navrhovat věci. Příprava je vším - Lewis na počátku roku 2007 ukázal, kolik je možné dosáhnout díky kombinaci velmi tvrdé přípravy a tvrdé práce.
Jednou z nejdůležitějších věcí bude seznámit Jensona s našimi procedurami: jak v McLarenu pracujeme a jak závodíme. Bude muset samozřejmě poznat mnoho věcí, ale pro někoho s takovými zkušenostmi to bude jednoduchá práce."
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.