Francouzská automobilka Renault nevyloučila odchod z F1, když ve čtvrtek oznámila, že o budoucnosti svého týmu rozhodne do konce roku.
Na stejný den, kdy japonská Toyota oznámila odchod z F1, svolala společnost Renault mimořádné zasedání rady, na němž se mělo rozhodnout o dalších plánech s týmem F1.
"Učiníme oznámení o naší další účasti v F1 do konce roku," nevyvrátil pochybnosti prezident automobilky Renault Carlos Ghosn.
Renault je spolu s Ferrari jediným výrobcem automobilů, který má v F1 vlastní tým. Během posledních jedenácti měsíců odešly z F1 tři automobilky, Honda, BMW a Toyota. Německý Mercedes je čtyřicetiprocentním vlastníkem stáje McLaren, motory dodává i vítězi Poháru konstruktérů, týmu Brawn.
Šéf týmu Renault Jean Francois Caubet přitom ve středu vyvrátil spekulace, že francouzská automobilka hodlá také odejít z F1. "Máme smlouvy s piloty, dosáhli jsme dohody o rozpočtu a jsme přihlášení do šampionátu. Sezona 2010 pro nás už začala," řekl Caubet v rozhovoru pro francouzský sportovní deník L´Equipe. "Nezískáme v příštím roce titul, ale doufáme, že budeme o hodně lepší než letos," dodal Caubet.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.