RENAULT - REVIEW; Loňský rok se neopakuje. Z Fernanda Alonsa a jeho Renaultu nemají na konci sezony soupeři vůbec strach. Dnešní kvalifikace dopadla pro francouzský tým katastrofálně.
Fernando Alonso, 16.Je pro nás zklamáním, že kvalifikaci jsme skončili už po první části. Samozřejmě bych byl na startovním roštu mnohem výš. Podobný výsledek jsme ale očekávali. Jsme vzadu, jsme pomalí celý víkend, takže jsme nepostoupili zaslouženě. Tým ví, že jsem během těch sedmi let pořád jel na 100%. Víme, že teď máme pravděpodobně nejhorší vůz na startovním roštu. Děláme ale co můžeme, Romain i já. Musíme se s tím smířit. I když tým udělal maximum, aby vůz připravil co nejlépe, prostě jsme nebyli dost rychlí, abychom zajeli lepší časy. Zítra se budu snažit ze všech sil, abych vybojoval nejlepší možný výsledek v mém posledním závodě pro Renault.Romain Grosjean, 19.Dnešní kvalifikace byla hodně obtížná. Schází nám výkon, ale pořád jsme doufali, že se nám podaří prokousat alespoň do Q2. Udělali jsme, co jsme mohli, bohužel jsme ze hry o co nejlepší startovní pozice vypadli už na začátku. Zítra bude důležité udělat minimum chyb a dojet na co nejvyšších příčkách.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.